فائوچی: با ترامپ کار نمی‌کنم

آنتونی فائوچی رئیس تیم پزشکی کاخ سفید اظهار کرد اگر ترامپ در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا دوباره پیروز شود، به کار خود در کاخ سفید ادامه نخواهد داد.

وی در مصاحبه با شبکه سی ان ان، گفت: اگر به دوران ریاست جمهوری ترامپ نگاهی بیاندازیم، فکر می کنم خواهید دید که کارکردن با ترامپ گزینه مناسبی نیست. تاریخ درباره این موضوع خواهد گفت.

فائوچی که سمت ریاست موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی را نیز دارد، ترامپ را به دلیل ارائه اطلاعات نادرست و سیاست های بهداشتی متضاد درباره کرونا در ماه های اولیه آغاز همه گیری را، مورد انتقاد قرار داده بود.

در حالی که در ابتدای همه گیری کرونا، فائوچی خواستار استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در دوران همه گیری کرونا شده بود، ترامپ شدت شیوع این بیماری را کم جلوه می داد و با ادامه همه گیری فائوچی از محافظه کاران به دلیل تلاش برای پایان اعمال سیاست های بهداشتی مقابله با کرونا، انتقاد کرده بود.

دکتر فائوچی که با 6 رئیس جمهور آمریکا کار کرده است، بارها به طور آشکار از ترامپ انتقاد نموده است.

فائوچی پیشتر در یک مصاحبه گفت: ما به عنوان یک کشور، زمانی که خودمان را با سایر کشورها مقایسه می کنیم، نمی توانیم بگوییم که کار بزرگ و مهمی را درباره کرونا انجام داده‌ایم.

فائوچی در مصاحبه دیگری به این ادعای ترامپ پاسخ داده است که گفته بود "99 درصد موارد ویروس کرونا در آمریکا، کاملا بی ضرر و بدون آسیب است."

فائوچی در این باره گفت: واقعا نمی دانم رئیس جمهور این آمار و ارقام را از کجا آورده است. قطعا اظهارات ترامپ با واقعیت همخوانی و هماهنگی ندارد.

ترامپ نیز انتقادات علنی خود از فائوچی را به تلویزیون ملی آمریکا کشانده است. وی در این باره گفت: دکتر فائوچی مرد خوبی است ولی اشتباهات زیادی مرتکب شده است.

آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: اقدامات و اظهارات ترامپ نشانگر نوع شخصیت وی است. او نمی تواند با این واقعیت کنار بیاید که مردم آمریکا به دکتر فائوچی اعتماد دارند و نمی خواهند به ترامپ اعتماد کنند.

فائوچی: با ترامپ کار نمی‌کنم

دونالد ترامپ تاکنون بارها تمایل خود را برای شرکت در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده اما به طور رسمی درخواست خود را اعلام نکرده است.