ترکیه به درخواست اسرائیل شخصیت‌های حماس را اخراج کرد

روزنامه عبری زبان گلوبس در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرد، در عین حال که اطلاعاتی در رابطه انجام این مهم وجود دارد، اخبار دیگری نشان می‌دهد که آنکارا این افراد را اخراج نکرده است.

در بخشی از این گزارش آمده است، از مسایلی که در جریان گرما بخشیدن به روابط بین تل‌آویو و آنکارا مطرح شد، مسئله فعالیت اعضای حماس در داخل خاک ترکیه و تبدیل شدن ترکیه به پایگاه اقتصادی و عملیاتی این گروه فلسطینی علیه اسرائیل بود.

نویسنده گزارش تاکید دارد، در ماه گذشته گزارش‌‌هایی به دست آمد که نشان می‌داد، ترکیه ده‌ها نفر از اعضای حماس را از خاک خود اخراج کرده است و حتی کار به جایی رسیده که رهبران حماس هم نسبت به این اقدام آنکارا لب به شکایت گشوده اند، این در حالی است که برخی دیگر از گزارش‌ها هر گونه اخراج اعضا و شخصیت‌های حماس ساکن ترکیه را رد می‌کند.

این رسانه با استناد به بررسی‌های میدانی که خود انجام داده تاکید دارد، می‌توان گفت تعداد کمی از اعضای حماس، شاید حدود 10 نفر، بنا بر درخواست شفاف مسئولین ترکیه برای خروج آنها از کشور، خاک ترکیه را ترک کرده و به قطر عزیمت کرده‌اند.

گلوبس به نقل از منابع خود خبر داد، اسرائیل اطلاعاتی را در اختیار سرویس‌های امنیتی ترکیه قرار داده است که نشان می‌دهند ده‌ها نفر از اعضای حماس در فعالیت‌های مستقیم علیه اسرائیل یا حمایت مالی از فعالیت‌های جنبش در هدف قرار دادن اسرائیل مشارکت مستقیم دارند.

ترکیه به درخواست اسرائیل شخصیت‌های حماس را اخراج کرد

این شخصیت‌ها علاوه بر جمع آوری اعانه و کمک برای جنبش اقدام به خرید سلاح، مهمات و مواد منفجره می‌کنند.

در بخش دیگری از این گزارش به نقل از مسئولین عالی‌رتبه در (رژیم) اسرائیل و ترکیه، تاکید شده است که مسئولین در آنکارا هشدارهای را برای حماس جهت متوقف کردن برخی از اقدامات ضد اسرائیلی اراسل کرده و به برخی از آنها دستور داده است خاک این کشور را ترک کنند.