یک نماینده دیگر مجلس انگلیس به اتهام تجاوز جنسی بازداشت شد

امروز تایید شد یک نماینده دیگر پارلمان انگلیس به اتهام تجاوز جنسی بازداشت شده است. هنوز هویت این نماینده فاش نشده است، اما اعلام شد عضو حزب محافظه کار است. حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون اکنون قدرت سیاسی را دراین کشور در دست دارد.

پلیس انگلیس در پاسخ به پیگیری‌ها تأیید کرد که یک نماینده مرد به علت اتهامات مربوط به تجاوز جنسی در سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ بازداشت شده است و اکنون افسران واحد مرکزی جرایم تخصصی تحقیقات درباره او را هدایت می‌کنند. حزب محافظه کار هم بدون اشاره به نام این نماینده اعلام کرد ازاین نماینده خواسته شده است تا زمان رسیدگی به پرونده و انجام تحقیقات در نشست‌های پارلمان شرکت نکند.

رسانه‌های انگلیسی به نقل از منابع اگاه نوشتند این نماینده همچنین با اتهامات دیگری همچون سوء استفاده از موقعیت و اعتماد مردم و سوء رفتار در یک مقام دولتی مواجه است. بحران افشای فساد جنسی در راهرو‌ها و اتاق‌های مجلس انگلیس، در حال افزایش است و کارکنان مجلس، به معرفی نمایندگان سو استفاده جو مشغولند.

پیش‌تر رسانه‌ها در انگلیس نوشتند، سوء استفاده جنسی نمایندگان مجلس انگلیس از همکاران خود به گونه‌ای گسترده است که از رهبران احزاب سیاسی خواسته می‌شود تا نمایندگان سوء استفاده کننده را به پلیس معرفی کنند. چندی پیش و با برملا شدن ابعاد گسترده آزار جنسی در مجلس، لیندسی هویل (Lindsay Hoyle)، رئیس مجلس عوام خواستار بررسی فوری این فساد‌ها شد.

اوایل ماه جاری نیل پریش (Neil Parish)، نماینده حزب حاکم محافظه کار که در صحن مجلس، توسط تلفن همراه خود و در حالی که دو نماینده زن در کنارش بودند، فیلم‌های مستهجن جنسی تماشا می‌کرد، با شکایت ان دو زن و فشار افکار عمومی مجبور به استعفا شد.

یک نماینده دیگر مجلس انگلیس به اتهام تجاوز جنسی بازداشت شد

ماه گذشته نیز عمران احمد خان، نماینده مجلس به جرم سوء استفاده جنسی و فساد اخلاقی، محکوم شد و از سمت خود استعفا داد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در انگلیس تاکنون حدود ۹۰ شکایت از فساد نمایندگان مجلس انگلیس دریافت شده است که شامل مواردی همچون آزار جنسی تا دریافت رشوه است که در حال رسیدگی است.