افزایش قیمت بنزین در آمریکا

بر اساس آمار منتشر شده، قیمت بنزین در کالیفرنیا نسبت به ماه گذشته ۰.۳۱ دلار و نسبت به سال گذشته ۱.۸۹ دلار افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، در یک نظرسنجی که هفته گذشته منتشر شد، آمریکایی‌ها از تورم به عنوان بزرگترین نگرانی خود یاد کردند. با افزایش قیمت بنزین، مواد غذایی و مسکن، هزینه‌های زندگی در آمریکا افزایش یافته است.

میانگین ملی قیمت گاز در روز سه‌شنبه به ۴.۵۲۳ دلار رسید که یک رکورد محسوب می‌شود. میانگین قیمت بنزین در هر ایالت نیز بیش از ۴ دلار گزارش شده است.

به باور کارشناسان، قیمت بنزین یکی از عوامل مؤثر در تورم است، زیرا هزینه حمل‌ونقل کالا را افزایش می‌دهد. نرخ تورم در آمریکا در ماه آوریل ۸.۳ درصد بود که به بالاترین حد خود نزدیک شد.

گازوئیل که منبع اساسی انرژی در زمینه حمل‌ونقل تجاری محسوب می‌شود نیز افزایش یافته است. میانگین بهای گازوئیل به ۵.۵۷۳ دلار در هر گالن رسیده که ۲.۴۰ دلار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

از مهم‌ترین عوامل بحران سوخت در آمریکا می‌توان به تحریم منابع انرژی روسیه اشاره کرد. «تیم استوارت»، رئیس جمعیت نفت‌وگاز آمریکا اخیراً اعلام کرد که کشورش با بزرگترین بحران انرژی در ۵۰ سال گذشته روبه‌روست و ذخایر آمریکا به پایین‌ترین حد خود رسیده است. وی تأکید کرد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا راهبردی برای برون‌رفت از این بحران ندارد.

افزایش قیمت بنزین در آمریکا

پیش از این نیز تحلیلگران اقتصادی در تازه‌ترین پژوهش خود هشدار داده بودند که قطع کامل واردات انرژی روسیه، غرب را وارد رکود خواهد کرد. به اعلام بانک مرکزی آلمان، قطع کل واردات منابع انرژی روسیه به معنای کاهش ۵ درصدی تولید اقتصادی و افزایش تورم است. قیمت گاز طبیعی آمریکا از آغاز امسال (میلادی) ۳ برابر شده و پیش‌بینی می‌شود که به بیش از ۸ دلار نیز برسد.