کشته شدن خبرنگار الجزیره با پول آمریکایی‌ها انجام شد

«الکساندریا اوکاسیو کورتز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفت، به شهادت رساندن «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی با ارسال پول مالیات آمریکایی‌ها برای رژیم صهیونیستی میسر شده است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، این قانون‌گذار آمریکایی در پیامی ویدئویی گفت: «معتقدم واقعا مهم است که به آنچه برای شیرین ابوعاقله در فلسطین اتفاق افتاد متمرکز شویم. یک خبرنگار حرفه‌ای و یک شهروند آمریکا توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده است. نباید اجازه دهیم چنین رنجی با منابع [مالی] ما ایجاد شود».

اوکاسیو کورتز افزود: «مالیات دلاری ما بخشی از این اتفاق است. ما در آمریکا توان پرداخت هزینه‌های درمانی را نداریم و در عین حال برای چنین اقداماتی (جنایات صهیونیست‌ها) منابع مالی تأمین می‌کنیم. باید در اینجا نوعی خط قرمز ترسیم شود».

این مقام آمریکایی لاتین تبار خاطر نشان کرد: «آن‌ها (رژیم صهیونیستی) سال گذشته تمام یک ساختمان رسانه‌ای را منهدم کردند. چنین اتفاقی نمی‌تواند بدون رضایت ما رخ داده باشد».

اشاره اوکاسیو کورتز به جنگ سال گذشته در غزه است که ساختمان متعلق به خبرگزاری «آسوشیتد پرس» و شبکه الجزیره توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته و کاملا تخریب شد. صهیونیست‌ها مدعی بودند گروه مقاومت فلسطینی «حماس» در این ساختمان فعالیت داشته است.

او در این پیام ویدئویی گفت، اگر کسی بگوید «فلسطینی‌ها انسان و واجد حقوق انسانی» هستند، به ضدیهودی بودن متهم می‌شود و چنین مباحثی، ممنوعه تلقی می‌شوند.

این قانون‌گذار آمریکایی گفت: «حرف زدن درباره حقوق اساسی برخی انسان‌ها، به لحاظ سیاسی بیش از حد بحث برانگیز هستند. اما چنین اظهاراتی به معنای این نیست که باور نداشته باشید مردم اسرائیل نباید امنیت داشته باشند بلکه آیا نباید اعتقاد داشت که مردم فلسطین نیز باید امنیت داشته باشند؟»

کشته شدن خبرنگار الجزیره با پول آمریکایی‌ها انجام شد

نظامیان رژیم صهیونیستی چهارشنبه پیش، در یورش به منطقه «جنین» واقع در شمال کرانه باختری، این خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، از فاصله ۱۰۰ تا۱۵۰ متری به شهادت رسانده و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه را زخمی کردند.

شهادت ابوعاقله اولین جنایت رژیم صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی نبوده و بر اساس اعلام وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین، از انتفاضه دوم فلسطین در سال ۲۰۰۰ تا به امروز ۴۵ روزنامه‌نگار به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.