برخی شخصیت‌های بازداشتی در عربستان احتمالا آزاد خواهند شد

« مجتهد » در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: سفر خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان به آمریکا پس از سفر تادیبی رئیس سازمان سیا به آمریکا و تهیه مقدمات چگونگی پذیرش مطالبات واشنگتن توسط محمد بن سلمان ولیعهد عربستان بدون ریخته شدن آبروی وی صورت گرفت.

او در ادامه نوشت: توافق نصف نیمه‌ای درباره تحقق مطالبات مهم آمریکا توسط محمد بن سلمان یعنی متوقف کردن هر گونه همکاری راهبردی با چین، افزایش تولید نفت و آزادی برخی شخصیت‌های دربند توسط مقامات آل سعود حاصل شده است.

افشاگر اسرار خاندان آل سعود همچنین نوشت: بن سلمان می‌خواهد با دو چیز آبروی خود را حفظ کند اول اینکه جلوی شکایت‌هایی را که علیه وی مطرح شده است بگیرد، درست است که آمریکایی‌ها قدرتی بر دادگستری و قوه قضاییه ندارند، اما می‌توانند با آزاد شدن پسران الجبری، وی را وادار کنند شکایت خود از بن سلمان را پس بگیرد و دیگر اینکه بایدن به عربستان سفر کند تا اینطور به نظر برسد که وی تحت فرمان محمد بن سلمان است.

این در حالی است که خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان و برادر ولیعهد به آمریکا سفر کرده است و قصد دارد با مقامات ارشد این کشور دیدار کند. همچنین گفته شده هیئت سعودی در هتلی مستقر شده است که بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در آن استقرار دارد.

سی‌ان‌ان نیز گزارش داد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان ممکن است ماه آینده برای اولین بار با یکدیگر دیدار کنند، که نشان‌دهنده تغییری در روابط ریاض و واشنگتن پس از یک دوره تنش است.

برخی شخصیت‌های بازداشتی در عربستان احتمالا آزاد خواهند شد

آمریکا در تلاش است تا روابط خود را با عربستان سعودی بهبود ببخشد و در عین حال واشنگتن پیش از سفر آتی بایدن به خاورمیانه در اواخر ماه ژوئن، در حال حاضر عربستان را برای افزایش تولید نفت خود تحت فشار قرار می‌دهد.