اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی استرالیا

منابع خبری با استناد به نتایج شمارش اولیه آرای انتخابات پارلمانی در استرالیا ، «آنتونی آلبانیز» رهبر حزب کارگر استرالیا، را پیروز احتمالی این انتخابات دانسته‌اند.

اسکای نیوز در این باره با بیان آن‌که آلبانیز اولین‌بار است که از سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۶) رهبری اپوزیسیون را برعهده دارد، نوشت: «رهبر حزب کارگر متعهد شده که در صورت پیروزی کشور را متحد کند.»

چنانچه حزب کارگر پیروز نهایی این انتخابات باشد و آلبانیز به عنوان نخست‌وزیر جدید استرالیا منصوب شود، حزب محافظه‌کار استرالیا پس از یک دهه قدرت را از دست خواهد داد.

هر حزبی در استرالیا برای تشکیل دولت به ۷۶ کرسی پارلمان نیاز دارد و اکنون حزب کارگر تنها چند کرسی کمتر از این تعداد دارد، البته ممکن است در این راه از احزابی کوچکتر مانند حزب «مستقل سبز» کمک بگیرد.

اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی استرالیا

آنتونی آلبانیز در اظهاراتی پس از مشخص شدن این نتایج گفت: «من می‌خواهم کشور را متحد کنم. من فکر می‌کنم مردم می‌خواهند دور هم جمع شوند، به دنبال منافع مشترک باشند، به هدفی مشترک نگاه کنند. من فکر می‌کنم مردم به اندازه کافی از تفرقه رنج می‌برند، چیزی که آنها می‌خواهند این است که به عنوان یک ملت گرد هم آیند و من قصد دارم آن را هدایت کنم.»

خبرگزاری آرتی روسیه نیز در گزارشی درباره انتخابات استرالیا اعلام کرد «اسکات موریسون» نخست‌وزیر فعلی، در انتخابات کنونی شکست خورده است.

البته منابع خبری این نتایج را با استناد به شمارش اولیه اعلام کرده و نوشتند اعلام نتیجه نهایی کمی زمان خواهد برد.

دولت استرالیا روز جمعه قوانین انتخاباتی را تغییر داد تا افرادی که به تازگی به کرونا مبتلا شدند نیز بتوانند با استفاده از تلفن همراه رای دهند.

در استرالیا رای دادن برای افراد بزرگسال اجباری است.