75 درصد سیاه‌پوستان آمریکایی از وقوع حملات نژادی واهمه دارند

بر اساس نظرسنجی جدیدی که روز شنبه منتشر شد، سه چهارم سیاهپوستان آمریکایی می‌گویند نگران این هستند که آن‌ها یا کسی که دوستش دارند، به دلیل نژادشان مورد حمله فیزیکی قرار گیرند.

نظرسنجی جدید «واشنگتن پست-ایپسوس» نشان داد که ۷۵ درصد از سیاه‌پوستان آمریکایی که در نظرسنجی شرکت کردند، نگران این هستند که به آن‌ها یا افرادی که برایشان مهم هستند به دلیل سیاه‌پوست بودنشان آسیب جسمی وارد شود، نظری که یک هفته پس از تیراندازی مرگبار در محله‌ای عمدتا سیاه‌پوست در «بوفالو» نیویورک بیان شده است. 

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، ۷۰ درصد از سیاه‌پوستان آمریکایی در نظرسنجی گفتند که معتقدند نیمی از سفیدپوستان آمریکایی یا بیشتر دارای عقاید برتری‌ نژادی سفیدپوستان هستند، در حالی که تنها ۱۹ درصد معتقد بودند کمتر از نیمی از سفیدپوستان آمریکایی چنین عقایدی دارند. 

دو سوم از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که برتری‌طلبی سفیدپوستان در مقایسه با پنج سال پیش مشکل بزرگ‌تری است؛ ۲۸ درصد گفتند که مشکل به همان میزان است؛ پنج درصد هم گفتند که امروز مشکل کوچک‌تر است.

همچنین از پاسخ دهندگان در مورد احساساتشان پس از تیراندازی بوفالو که در آن یک مظنون سفیدپوست ۱۰ نفر را کشت و سه نفر دیگر را زخمی کرد، سؤال شد. ۱۱ نفر از قربانیان سیاه‌پوست بودند و مظنون ظاهراً از «نظریه جایگزینی عالی» نژادپرستانه حمایت می‌کرد. هفتاد درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که این حادثه خونین آن‌ها را غمگین کرده است، در حالی که ۶۲ درصد گفتند که احساس عصبانیت می‌کنند. بیش از نیمی از آن‌ها گفتند که احساس ناراحتی می‌کنند، ۳۴ درصد گفتند که احساس ترس دارند، ۲۱ درصد گفتند که شوکه شدند و هشت درصد هم متعجب شدند.

ضارب این حادثه را به صورت زنده در شبکه اجتماعی «توییچ» پخش کرد و اسکرین‌شات‌های ضبط شده صحنه‌های خشنی را نشان می‌داد، از جمله زنی که هنگام راه رفتن در خارج از فروشگاه از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. او یک اظهارنامه آنلاین ۱۰۶ صفحه‌ای نیز در اینترنت آپلود کرد و در آن توضیح داد که انگیزه‌اش به نوعی ناشی از یک فرضیه توطئه» است که نشان می‌دهد نژادهای دیگر در حال گرفتن جای سفیدپوستان هستند. 

«جیمز کلیبورن» رهبر اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست گفت که قانونگذاران تنها در صورتی می‌توانند پاسخی به نفرت وضع کنند که ابتداً بپذیرید مشکل وجود دارد.

75 درصد سیاه‌پوستان آمریکایی از وقوع حملات نژادی واهمه دارند

وی در این خصوص گفت: هرگز نمی‌دانید چیست. مجازات می‌تواند به اندازه کافی شدید باشد که بازدارندگی ایجاد کند. اما اگر هرگز اعتراف نکنید که وجود دارد، نمی‌توانید قانونگذاری کنید. هیچ مشکلی را نمی‌توان حل کرد مگر اینکه برای اولین بار به وجود مشکل اعتراف کنید. ما هنوز قبول نمی‌کنیم که در این کشور مشکل نژادپرستی داریم و بیش از ۴۰۰ سال وجود داشته است. 

نظرسنجی واشنگتن پست-ایپسوس بین ۱۸ تا ۲۰ مه (۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه) با شرکت ۸۰۶ سیاه‌پوست آمریکایی انجام شد.