سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری هیوندای در آمریکا

بیانیه شرکت هیوندای که طی سفر «جو بایدن » رئیس جمهوری آمریکا به سئول منتشر شد در بخش های رباتیک، تحرک هوایی شهری، رانندگی خودکار و هوش مصنوعی سرمایه گذاری شده است. 

گروه شرکت هیوندای که شامل شرکت هیوندای موتورز و شرکت کیا می باشد، روز جمعه از برنامه هایی برای سرمایه گذاری ۵.۵ میلیارد دلار در ایالت «جورجیا» برای ساختن کارخانه های وسایل نقیله الکتریکی و باطری خبر داد. 

سرمایه گذاری جدیدی که امروز اعلام شد، رقم کلی این سرمایه گذاری را تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۱۰ میلیارد دلار می رساند. سال گذشته گروه هیوندای اعلام کرده بود ۷.۴ میلیارد دلار در آمریکا سرمایه گذاری می کند. 

بدین ترتیب سومین شرکت بزرگ اتومبیل سازی دنیا اعلام نکرد ۵ میلیارد دلار اضافی دیگر را کدام شهر آمریکا سرمایه گذاری خواهد کرد. 

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری گفت: «از شرکت هیوندای متشکریم که ما را به بخشی از قسمت اتومبیل های مبدلی این شرکت تبدیل کرد و سرعت مان را در مسیر آینده وسایل الکتریکی افزایش داد.» 

در ادامه «اوایسون چانگ» مدیر اجرایی گروه شرکت های هیوندای نیز پس از اتمام جلسه با رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: « کاملا مطمئنم که کارخانه جدید در جورجیا به ما کمک خواهد کرد تا در صنعت اتومبیل سازی آمریکا با توجه به کیفیت بالای محصولات الکتریکی مان برای مشتری ها پیشرو باشیم.» 

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری هیوندای در آمریکا

این شرکت روز چهارشنبه همچنین  از سرمایه گذاری ۲۱ تریلیون وون معادل ۱۶ میلیارد دلار تا ۲۰۳۰ برای گسترش کسب و کار در کره جنوبی خبر داد.