رئیس جمهوری کره جنوبی امنیت کشورش را به چتر اتمی آمریکا گره زد

سی ان ان گزارش داد: رئیس جمهوری کره جنوبی که تنها دو هفته است عهده دار این سمت شده، تا پیش از این یک مقام قضایی بوده که فردی تازه کار در عرصه سیاست به شمار می رود.

سی ان ان افزود: یون درجریان کارزار انتخاباتی خود بر اهمیت اتحاد امنیتی با آمریکا تاکید ورزیده و خواستار تحکیم روابط نظامی با آمریکا است.

وی رویکردی  مخالف «مون جه-این» (Moon Jae-in) رئیس جمهوری پیشین کره جنوبی است که بدنبال بسط گفتمان و آشتی مسالمت آمیز با پیونگ بود.

این رسانه تصویری آمریکایی درادامه گزارش داد: در مصاحبه روز دوشنبه (روز گذشته ۲ خرداد ۱۴۰۱) با تاکید بر اینکه رویکرد جدید سئول صرفا ماهیت دفاعی دارد؛ گفت؛ «انجام منظم رزمایش های نظامی از وظایف اولیه هر ارتشی برای آمادگی است که در سراسر دنیا انجام می شود.

تارنمای خبری سی ان ان  نوشت: رئیس جمهوری کره جنوبی دراین مصاحبه افزود: در صورت وقوع یک حمله به کره جنوبی، آمریکا می بایست کمک هایی ازجمله دفاع موشکی و «چتر هسته ای» خود را مهیا سازد؛ با این حال وی احتمال استقرار مجدد تسلیحات تاکتیکی هسته ای در شبه جزیره کره را رد کرد.

کره جنوبی خواهان فروپاشی کره شمالی نیست

سی ان ان نوشت: برخلاف مواضع جدید «یون سوک یول»  وی دراین مصاحبه گفت که وی خواهان فروپاشی کره شمالی نیست.

رئیس جمهوری کره جنوبی در این مورد به سی ان ان گفت: آنچه که من خواهان آن هستم رفاه مشترک در شبه جزیره کره است، معتقد نیستم که بالابردن توانایی هسته ای کره شمالی سازنده و سودمند در جهت حفظ صلح بین المللی باشد.

دوران مماشات با کره شمالی به سرآمده است

تارنمای خبری سی ان ان درمورد بخش دیگری از این مصاحبه اختصاصی نوشت: رئیس جمهوری کره جنوبی در این مصاحبه گفت که دوران مماشات با کره شمالی به سرآمده و هرگونه  گفت وگوی جدید بین سئول و پیونگ یانگ باید توسط «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی آغاز شود.

رئیس جمهوری کره جنوبی در این باره به سی ان ان گفت: تصور می کنم توپ در زمین «رئیس کیم» است، این انتخاب او است که بخواهد مذاکره را با ما آغاز کند.

رئیس جمهوری کره جنوبی امنیت کشورش را به چتر اتمی آمریکا گره زد

درحالی رئیس جمهوری کره جنوبی از سرگیری مذاکرات را متوجه  کره شمالی دانست که، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که  ۳۱ خردادماه به سئول سفر کرده بود در یک نشست خبری مشترک با همتای کره جنوبی دراین باره به خبرنگاران گفته بود:  هرگونه دیداری با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بستگی به این دارد که او تا چه اندازه صادق و جدی باشد.

درهمین حال نشریه آمریکایی  لس آنجلس تایمز درباره این نشست خبری نوشته بود: اظهار نظر خوشبینانه رییس جمهور آمریکا در جریان نشست خبری مشترک او با یون سوک یول رییس جمهوری جدید کره جنوبی  در حالی مطرح شد که هر دو رهبر نسبت به اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ ابراز نگرانی می کنند.