به تمام اهداف تعیین شده در اوکراین دست می‌یابیم

یک مقام ارشد امنیتی روسیه گفت  که مسکو به تمام اهداف تعیین‌ شده در حمله به اوکراین دست خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه ، در مصاحبه‌ای که امروز منتشر شد در پاسخ به سئوالی درباره طولانی شدن جنگ گفت: «نازیسم یا باید صددرصد ریشه‌کن شود، یا چند سال دیگر به شکلی زشت‌تر خود را نشان می‌دهد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز در نشستی با مقامات امنیتی گفت که روسیه عمداً با آتش بس و کریدورهای بشردوستانه به منظور جلوگیری از تلفات در میان غیرنظامیان تهاجم خود را کاهش می‌دهد.

وزیر دفاع روسیه همچنین  از احتمال تولید تسلیحات اتمی توسط دولت اوکراین خبر داد. شویگو گفت، عملیات نظامی روسیه در منطقه دونباس، باوجود فشار و حمایت غرب از اوکراین، طبق برنامه‌ریزی‌ها تا محقق شدن اهداف آن، ادامه دارد.

وزیر دفاع روسیه درباره ارسال روزانه تسلیحات توسط کشورهای اروپایی و آمریکا به اوکراین اظهار داشت: «غرب از ترس شکست نیروهای اوکراینی، بلافاصله از زمان آغاز عملیات ارائه سلاح‌های مرگبار به اوکراین را سازماندهی کرد.»

 به تمام اهداف تعیین شده در اوکراین دست می‌یابیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که از آغاز نبرد با اوکراین، نیروهای مسلح روسیه ۱۷۴ هواپیما، ۱۲۵ بالگرد، ۹۷۷ پهپاد، ۳۱۷ سامانه موشکی ضدهوایی، ۳۱۹۸ تانک و سایر خودروهای زرهی جنگی، ۴۰۸ سامانه راکت‌انداز چند منظوره، ۱۶۲۲ قبضه توپخانه و خمپاره و همچنین ۳۰۷۷ خودروی نظامی ویژه را منهدم کرده‌اند.

در رویدادی مرتبط با تحولات روسیه و اوکراین، رکن اطلاعات ارتش انگلیس اعلام کرده  که روسیه شدت عملیات خود را در دونباس افزایش داده  زیرا به دنبال محاصره سوِرودونسک، لیشانسک و روبیژن است. در حال حاضر محورهای شمالی و جنوبی این عملیات با حدود ۲۵ کیلومتر از قلمرو تحت کنترل اوکراین جدا شده است .