اعتراف مقام بحرینی به نقش مرجعیت عراق و الحشد الشعبی

پایگاه خبری الحشد الشعبی گزارش داد که السکران همچنین اذعان کرده است که فتوای تاریخی مرجعیت عراق، موازنه معادله را در جنگ با گروه تروریستی داعش تغییر داد.

این اظهارات در جریان بازدید سرکنسول بحرین از مقر لشکر دوم سازمان الحشد الشعبی مطرح شد. وی در جریان این بازدید با «طاهر الخاقانی» فرمانده این تیپ دیدار کرد.

این مقام بحرینی تأکید کرد که جذب جانفشانیها و پیروزیهای نیروهای الحشد الشعبی در راه میهنشان شده‌ است و با این پیروزی، «تاریخ آنان را جاودانه خواهد کرد؛ زیرا آنان صاحبان رسالت هستند».

وی با بیان اینکه نیروهای الحشد «با فتوایی حرکت کردند که سرزمین و آبرو را حفظ کرد»، تصریح کرد، جهان باید آنچه را الحشد الشعبی انجام داده است، ببیند؛ زیرا نیروهای الحشد، یک گروه گمراه را بیرون راند که محرمات را مباح کرده بود و آبروی مردم ریخت و هیچ ارتباطی به اسلام نداشت.

اعتراف مقام بحرینی به نقش مرجعیت عراق و الحشد الشعبی

در همین ارتباط،  «عدی عبد الهادی» از رهبران ائتلاف پارلمانی الفتح عراق اردیبهشت ماه گذشته درباره نقش الحشد الشعبی در مبارزه با داعش تأکید کرد، پس از آزادسازی شهرهای عراق از دست داعش، طرفهای حامی این گروه تروریستی، به ویژه نهادهای اطلاعاتی خارجی، قصد داشتند نسل سوم داعش را در عراق به وجود آورند.

این مسئول عراقی خاطر نشان کرد، هدف این کشورها، ادامه عملیاتهای مجرمانه داعش و بر هم زدن ثبات داخلی عراق بود، ولی الحشد الشعبی این توطئه را ناکام گذاشت.وی گفت که الحشد الشعبی کاری کرد که ۱۰ بخش مهم در استان دیالی که محل اصلی فعالیت داعش بود، به مناطقی بدل شود که از نظر امنیتی دارای ثبات است و صدها خانواده را نیز به محل زندگیشان بازگرداند.

به گفته منابع عراقی، تروریست‌های داعش از سال ۲۰۲۱ بر میزان فعالیت‌های خود افزوده‌اند و تخمین زده می‌شود که هم‌اکنون بالغ بر ۸۰۰۰ تروریست داعشی در عراق حضور دارند که چهار هزار نفرشان فعالیت دارند و مابقی نیز در قالب هسته‌های خاموش درون جوامع سنی‌نشین منتطر فرصتی برای ورود به عرصه میدانی هستند.