نظامیان اسرائیلی ابوعاقله را هدف قرار دادند

تلویزیون "سی ان ان" آمریکا با استناد به تحقیقاتی که انجام داده، تأکید کرد که طبق دو فیلم از صحنه تیراندزای ، در زمان تیراندازی به شیرین ابوعاقله ، هیچ فرد مسلحی نزدیک این خبرنگار نبوده و هیچ‌گونه تبادل آتش نیز انجام نشده است.

کلیپ‌های ویدیویی که به دست تلویزیون سی‌ان‌ان رسیده و در آن 8 تن از شاهدان عینی، تحلیلگر صوتی و کارشناس تسلیحات انفجاری شهادت داده‌اند، این فرضیه را مورد تایید قرار می‌دهند که ابوعاقله در حمله‌ای که نیروهای اسرائیلی او را هدف قرار دادند، کشته شد.

بر اساس این گزارش، تحلیل آثار گلوله روی درختی که شیرین ابوعاقله بر آن تکیه کرده بود نشان می‌دهد که او عمدا هدف قرار گرفته است.

سی ان ان افزود، تحقیقات ما نشان می دهد که از فاصله 177 و 197 متری به سمت شیرین ابوعاقله شلیک شده است.

سالم عوض( 27 ساله) از ساکنان اردوگاه جنین، که یک کلیپ ویدیویی از صحنه ترور ابوعاقله تهیه و به سی‌ان‌ان فرستاده، گفت: "در این منطقه، فلسطینی مسلحی حضور نداشت و یا هیچ‌گونه درگیری در جریان نبود و با توجه به حضور خبرنگاران در نزدیکی، انتظار نمی‌رفت تیراندازی انجام شود. ما حدود 10 نفر بودیم و با خبرنگاران می‌خندیدیم و مزاح می‌کردیم.. از چیزی نمی‌ترسیدیم. انتظار نداشتیم اتفاقی بیفتد، چون وقتی خبرنگاران را در اطراف دیدیم، فکر کردیم که منطقه امنی است... با این حال، اوضاع به سرعت تغییر کرد و حدود هفت دقیقه بعد از رسیدن ما به محل، صدای تیراندازی بلند شد."

نظامیان اسرائیلی ابوعاقله را هدف قرار دادند

شیرین ابوعاقله 51 ساله، حدود دو هفته پیش بر اثر جراحات شدیدی که از ناحیه سر حین پوشش خبری یورش نیروهای اسرائیلی به اردوگاه آوارگان جنین به وی وارد شده بود، جان باخت.

نیروهای رژیم صهیونیستی حتی در جریان مراسم تشییع پیکر وی نیز به تشییع‌کنندگان حمله کرده و شماری از آنها را مجروح و بازداشت کردند. این اقدام محکومیت‌های گسترده‌ بین‌المللی و منطقه‌ای را به همراه داشته است.