کرونا با آمریکا چه کرد؟

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار این خبر  افزود: برآوردهای جدیدی که روز پنجشنبه  (امروز) توسط اداره سرشماری آمریکا منتشر شد  نشان میدهد که بین جولای ۲۰۲ تا جولای ۲۰۲۱ میلادی شهر نیویورک بیش از ۳۰۵هزار نفر از جمعیت خود را از دست داد، این درحالی بود که درهمین دوره زمانی دو شهر شیکاگو و لس آنجلس این آمارکاهش جمعیتی  به ترتیب ۴۵ هزار و ۴۰ هزار نفر بود.

آسوشیتدپرس در ادامه این گزارش افزود: هرچند شهر سان‌فرانسیسکو در فهرست ۱۰ شهر بزرگ آمریکا قرار ندارد، اما طی دوره زمانی فوق ۵۵هزار نفر از ساکنان  این شهر را ترک کردند، یعنی کاهش ۶.۳درصدی نسبت به جمعیت این شهر در سال ۲۰۲۰ میلادی که نرخ آماری بالایی درمیان شهرهای آمریکا به شمار می رود.

این خبرگزاری افزود: بنابر آمار ارائه شده از سوی اداره سرشماری آمریکا این موج از همه گیری ویروس کرونا موجب تغییرات در میزان نرخ رشد یا کاهش جمعیتی در شهرهای آمریکا داشته، آنچنان که مناطق حومه شهری و برخی شهرهای کوچک از دیگر سو با رشد جمعیتی مواجه بودند.

کرونا با آمریکا چه کرد؟

به گزارش آسوشیتدپرس عواملی بهای مسکن ،   شغل، نرخ زاد و لد و آمار مرگ میر در  کاهش جمعیت در شهرهای بزرگ آمریکا دخیل بوده اند، شیوع کرونا و بدنبال آن اعمال محدودیت های اجتماعی و تعطیلی کسب و کارها که در بهار سال ۲۰۲۰ میلادی  در آمریکا روی داد، باعث شد تا زندیگ در شهرهای پرجمعیت، برای مدتی کم ترخواهان داشته باشدو آنهایی که قادر به ترک این شهرها و انجام کار در شرایط  دورکاری بودند، به این مبادرت ورزیدند.

بنابر داده های تارنمای اطلاع رسانی «وردمترز دات اینفو»    (worldometers.info) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا بیش از ۸۵میلیون نفر بوده که از این تعداد بالغ بر یک میلیون نفر جان باخته اند، آمریکا همچنان کانون شماره یک شیوع  این ویروس در جهان به شمار می رود.