خبرگزاریهای غرب سخنان لاوروف راتحریف کردند

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری نووستی نوشت: وزارت امور خارجه روسیه در صفحه توییتر ویژه خود نوشت: برخی رسانههای گروهی غربی بخاطر نادرستی ترجمه مفهوم اظهارت "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در تهران را تحریف کردند.

مقامات وزارت خارجه روسیه توضیح دادند که برخی رسانه‌های غربی اطلاعاتی را منتشر کردند که گویا سرگئی لاوروف آمریکا را متهم به ارسال سلاح برای مخالفان در سوریه نموده که ممکن است علیه مقامات دمشق مورد استفاده قرار بگیرند.

بر اساس این اطلاعات، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در سفر خود به تهران در کنفرانس مطبوعاتی بعد از مذاکراتش با " علی الکبر صالحی " وزیر امور خارجه ایران، در واقع گفته است: ما به سوریه تسلیحاتی تحویل نداده‌ایم که از آنها در مبارزه با تظاهرات کنندگان صلح‌آمیز مورد استفاده قرار گیرد، برخلاف ایالات متحده که بطور مرتب تسلیحات نظامی به منطقه ارسال می‌کند، از جمله اخیرا محموله نظامی برای یکی از کشورهای خلیج فارس ارسال شده است، ولی برای چه آمریکایی‌ها چنین مسئله‌ای را عادی تصور می‌کنند.

لاوروف با این سخنان در واقع به تفسیر اظهارات " هیلاری کلینتون " وزیر امور خارجه آمریکا پرداخت که روز سه شنبه مقامات مسکو را به تحویل محموله جدیدی از بالگردهای جنگی روسی به دولت سوریه متهم کرده بود.

وزیر امور خارجه روسیه اتهامات مطرح شده از سوی همتای آمریکایی خود را تکذیب کرده و گفت: روسیه مدتهاست به اجرای قراردادهای نظامی خود با دولت سوریه پایان داده است، ضمن اینکه همه این قراردادها صرفا در خصوص تسلیحات مربوط به دفاع ضد هوایی بودند.

کلینتون با ابراز نگرانی مقامات واشنگتن از تحویل بالگردهای جنگی روسیه به سوریه گفته بود: دولت آمریکا موضوع فروش تسلیحات نظامی روسی به سوریه را با مقامات مسکو مورد بررسی قرار داده است. روسیه تاکید دارد که سلاحهای روسی تحویل داده شده به دولت سوریه ارتباطی به بحران داخلی در این کشور ندارد، در صورتی که این مسئله درست نیست و رژیم "بشار اسد" با دریافت سلاحهای جدید از سوی روسیه توان نظامی خود را تقویت خواهد کرد.