اخبار ضد و نقیض از ترور وزیر دفاع طالبان

خبرگزاری افق افغانستان به نقل از برخی منابع خبری اعلام کرد که ملامحمد یعقوب مجاهد ؛ وزیر دفاع طالبان از این حمله انتحاری که امروز شنبه (۷ خرداد) رخ داده، جان سالم بدر برده؛ اما برخی از افراد همراه وی کشته شده‌اند.

در همین حال، وزارت دفاع طالبان نیز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که ملا محمد یعقوب مجاهد در سفری به ولایت ننگرهار از ولسوالی های اچین، غنی خیل، نازیان، مهمندره، لعلپور، گوشته و همچنین از مناطق مورد مناقشه خط فرضی دیورند و قطعات قول ‌اردوی ۲۰۱ خالد بن ولید نیز بازدید کرده است.

به گفته این وزارت، ملا یعقوب در این سفر با مسئولان ذی ربط در باره مسایل منطقه گفت وگو و از فعالیت‌های نیروهای دفاعی در بخش تامین امنیت و دفاع از خاک افغانستان ستایش کرده‌است.

چند روز پیش نیز «جبهه ملی آزادگان افغانستان» ادعا کرده بود که در یک حمله «جانبازانه» در کابل، چند تن از مقام‌های طالبان کشته شده‌اند و ملا یعقوب «به شدت زخمی شده‌است».

از سوی دیگر، شایعاتی نیز درباره تلاش شبکه حقانی برای دستگیری یا ترور ملا یعقوب در ننگرهار منتشر شده‌است.

با این وجود ویدیویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که گفته می شود ملا یعقوب وزیر دفاع طالبان پس از آنچه که یک حادثه امنیتی در ننگرهار به نظر می رسد، محل را ترک کرده است.

هنوز مشخص نیست که این حادثه امنیتی چقدر جدی است اما این نخستین سوء قصد به جان وزیر دفاع طالبان است.

با این همه، این گزارشات در حالی در رسانه های سراسری و شبکه های اجتماعی افغانستان منتشر شده است که معاون سخنگوی دولت طالبان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدای افغان (آوا) این شایعات را تکذیب کرد.

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی حکومت در گفت و گو با خبرنگار آوا، سوء‌قصد به جان سرپرست وزارت دفاع را رد کرده و آنرا یک شایعه بی اساس خواند.

پیش از این شایعاتی در صفحات اجتماعی مبنی بر سوء قصد ناکام علیه وزیر دفاع دولت اسلامی طالبان در یک حمله انتحاری در یک مسجد در شهر جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار و برخی تصاویر ویدئویی در این مورد منتشر شده است.

 

 

 

حجم ویدیو: 2.07M | مدت زمان ویدیو: 00:00:41