ترکیه به خاک دیگر کشورها چشم طمع ندارد

« رجب طیب اردوغان » رئیس‌جمهور ترکیه که امروز (شنبه)، وارد جمهوری آذربایجان شده است، از روابط خوب آنکارا و باکو تمجید کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری «آناتولی» و شبکه «تی آر تی»، رئیس‌جمهور ترکیه در این خصوص اظهار داشت: «روابط دوجانبه خود با [جمهوری] آذربایجان را به سطحی نمونه در سطح جهان و نه فقط منطقه ارتقاء داده‌ایم.»

رجب طیب اردوغان اضافه کرد: «ما چشم طمع به خاک دیگر کشورها نداریم و به کسی اجازه نمی‌دهیم به حاکمیت و خاک ما خدشه‌ای وارد کند.»

ترکیه به خاک دیگر کشورها چشم طمع ندارد

اردوغان در بخش دیگری گفت: «[جمهوری] آذربایجان با کمک صنایع دفاعی ترکیه در قره‌باغ پیروزی بزرگی کسب کرد. ما آماده توسعه دامنه همبستگی ترکیه و [جمهوری] آذربایجان و تمام کشورهای ترکی‌زبان هستیم. ترکیه از فرایند صلح میان [جمهوری] آذربایجان و ارمنستان حمایت می‌کند.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ترکیه با اشغال بخش‌هایی از خاک کشور سوریه در سال‌های گذشته در تلاش برای انتقال خانواده گروه‌های مسلح تحت حمایت خود به شمال سوریه (مناطق چشمه صلح)، قطع آب اهالی این مناطق و آتش زدن محصولات کشاوزری بوده تا بافت جمعیتی این مناطق را بتدریج تغییر دهد.

از طرف دیگر، ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.