برگزاری راهپیمایی پرچم فلسطینی‌ها در رام الله

گروه‌ها و احزاب فلسطینی امروز شنبه برای برگزاری راهپیمایی روز پرچم فلسطین فراخوان دادند.

به گزارش صوت القدس، راهپیمایی فلسطینی‌ها در ساعت چهار و نیم بعد از ظهر فردا یکشنبه در میدان المناره در مرکز رام الله و در واکنش به اقدام تحریک آمیز صهیونیست ها در برگزاری راهپیمایی پرچم است که همزمان در بخش قدیمی قدس اشغالی برگزار می شود.

جنبش فلسطینی «الحراک الشبابی الشعبی» (جنبش مردمی جوانان) در قدس هم ضمن درخواست برای نامگذاری فردا به «روز پرچم فلسطین خواستار برافراشته شدن پرچم فلسطین در هر خانه، میدان و خیابانی در قدس اشغالی به ویژه در محله «باب العامود» شد.

برگزاری راهپیمایی پرچم فلسطینی‌ها در رام الله

جنبش مذکور اعلام کرد، رژیم اشغالگر باید بداند که عقربه‌های ساعت پس از نبرد «سیف القدس» و ایستادگی اسطوره‌ای اهالی قدس و نگهبانان مسجدالاقصی به عقب بازنخواهد گشت.

هشدارهای داخلی و منطقه‌ای به رژیم صهیونیستی در خصوص تبعات برگزاری راهپیمایی پرچم در بخش قدیمی قدس با عبور از محله حساس باب العامود در نزدیکی مسجد الاقصی و احتمال کشیده شدن آن تا داخل صحن‌های مسجد الاقصی کارگر نیفتاده و این رژیم گفته که راهپیمایی مذکور را در تاریخ اعلام شده یعنی فردا (یکشنبه) برگزار می‌کند.

در همین حال گروه‌های مقاومت فلسطین خواستار بسیج عمومی فلسطینی‌ها در قدس، کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ برای مقابله با هر گونه تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی شد. قرار است فلسطینیان از سحرگاه امروز با تحصن در مسجد الاقصی و برپایی باشکوه نماز صبح ایستادگی خود را در برابر هر گونه تعرض صهیونیست‌ها به قبله نخست مسلمانان نشان دهند.

راهپیمایی پرچم یا «رقص پرچم» در تقویم عبری برابر است با سالروز اشغال قدس شرقی به دست رژیم صهیونیستی. این رژیم در هفتم ژوئیه ۱۹۶۷ قدس شرقی را اشغال کرد و آن روز را «روز اورشلیم» (روز قدس) نامیده اما بر اساس تقویم عبری، این روز امسال برابر با فردا (یکشنبه/ ۲۹ می) است.