از سلاح هسته‌ای در اوکراین استفاده نخواهد شد

«آندری کیلین» سفیر روسیه در انگلیس روز یکشنبه گفت که مسکو از سلاح تاکتیکی هسته‌ای در جنگ اوکراین استفاده نخواهد کرد.

وی که با بی‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد، گفت: «بر اساس قوانین نظامی روسیه، این تسلیحات (هسته‌ای) در چنین درگیری‌هایی استفاده نمی‌شوند».

کیلی در خصوص امکان استفاده روسیه از سلاح‌ هسته‌ای در جنگ اوکراین گفت که مسکو دارای قوانین سخت‌گیرانه در خصوص استفاده از این تسلیحات است که از جمله می‌توان به تهدید موجودیتی روسیه اشاره کرد.

از سلاح هسته‌ای در اوکراین استفاده نخواهد شد

سفیر روسیه در انگلیس از سیاست‌ها و اظهارات مقام‌های لندن انتقاد کرد و گفت که این سیاست‌ها باعث طولانی‌تر شدن جنگ اوکراین خواهد شد.

سفارت روسیه در ایالات متحده نیز اعلام کرد که اتهامات مبنی بر تحریک نسل‌کشی توسط روسیه در اوکراین که رسانه‌های جمعی ایالات متحده آن را منتشر می‌کنند، بخشی از کارزاری برای شیطان جلوه دادن نیروهای مسلح روسیه است.

در تاریخ ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (پنجم اسفندماه)، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس، لوهانسک و دونتسک، برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و هدف آن‌ را نازی زدایی و خلع سلاح کی‌یف خواند و تأکید کرد که به هیچ عنوان به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و تنها زیرساخت‌های نظامی و نه غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد.

کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده و انگلیس از همان ابتدا با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین در کنار جنگ رسانه‌ای، به آتش درگیری‌ها در اوکراین دامن زده‌اند و درگیری‌ها همچنان با تحریک کشورهای غربی ادامه دارد.