بایدن درصدد احیای روابط با فلسطینی‌ها

روزنامه عبری زبان "تایمز آو اسرائیل" به نقل از چند مقام آمریکایی و فلسطینی اعلام کرد که جو بایدن ، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد به جای بازگشایی کنسولگری واشنگتن در قدس، هادی عمرو، معاون وزیر خارجه این کشور در امور رژیم صهیونیستی و فلسطین را به عنوان نماینده ویژه در امور فلسطین تعیین کند.

طبق این گزارش، قرار است که عمرو در واشنگتن فعالیت کند اما سفرهای منظمی را به منطقه انجام می‌دهد و از نزدیک با بخش امور فلسطین در سفارت آمریکا در قدس همکاری خواهد کرد.

منابع مذکور در ادامه گفتند؛ بخش امور فلسطین در سفارت آمریکا در قدس به‌جای سفیر آمریکا، گزارش خود را مستقیماً به عمرو در واشنگتن ارائه خواهد کرد.

دو مقام آمریکایی در این باره گفته‌اند که بایدن در تلاش است تا اقدامات نهایی در این زمینه را پیش از سفرش به منطقه اتخاذ کند.

طبق این گزارش، قرار است انرو میلر، عضو هیئت آمریکا در سازمان ملل به جای هادی عمرو به عنوان معاون وزیر خارجه این کشور در امور رژیم صهیونیستی و فلسطین تعیین شود.

دولت ترامپ قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا در تل‌آویو را به این شهر منتقل کرد. در نتیجه، مارس ۲۰۱۹، سرکنسولگری ایالات متحده در قدس با سفارت آمریکا در اراضی اشغالی ادغام شد و یک هیئت دیپلماتیک واحد به وجود آمد.

بایدن درصدد احیای روابط با فلسطینی‌ها

در نتیجه تصمیم دولت ترامپ برای ادغام کنسولگری در سفارت آمریکا، فلسطینی‌ها روابط دیپلماتیک خود را با ایالات متحده قطع کردند.