بوریس جانسون باید به خاطر رسوایی پارتی گیت کناره‌گیری کند

گزارش رسمی جنجالی که هفته گذشته درباره سری مهمانی‌های غیرقانونی در دفتر بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس در دوران اجرای قرنطینه اجباری برای مبارزه با پاندمی کرونا منتشر شد، موج جدیدی از درخواست‌ها برای کناره‌گیری جانسون از قدرت را به راه انداخت.

جرمی رایت، قانون‌گذار محافظه‌کار انگلیس که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ میلادی به عنوان دادستان کل انگلیس و ولز و از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ میلادی به عنوان وزیر دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش خدمت کرده، در بیانیه‌ای گفت: قبول کردن اینکه جانسون برای برقراری نظم و قانون در دفتر نخست وزیری که مرتبا به قوانین کرونا بی‌توجهی کرده، هیچ مسئولیت شخصی ندارد، غیرممکن است.

وی افزود: می‌ترسم که این رویدادها لطمه جدی و ماندگاری به شهرت نه تنها دولت بلکه نهادها و به طور کلی اقتدار دولت بزند.

جرمی رایت تصریح کرد: بازگرداندن مسئولیت‌پذیری و ایمان به دولت به چیزی بیشتر از عذرخواهی نیازمند است و حضور بوریس جانسون در دفتر نخست وزیری به اهداف حیاتی دولت لطمه می‌زند.

وی در پایان گفت: بنابراین با نهایت تاسف باید بگویم که به خاطر مصلحت این دولت و دولت‌های بعدی، بوریس جانسون باید کناره‌گیری کند.

بوریس جانسون باید به خاطر رسوایی پارتی گیت کناره‌گیری کند

از زمان انتشار گزارشات درباره رسوایی "پارتی گیت" بیش از ۲۰ قانون‌گذار محافظه‌کار علنا خوستار کناره‌گیری بوریس جانسون شده‌اند.