طرح بایدن برای مقابله با تورم

رئیس جمهوری آمریکا در مقاله ای در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: من برای ریاست‌جمهوری کاندید شدم زیرا از کاهش رشد اقتصادی خسته شده بودم. ما اکنون فرصتی داریم تا با اقتصادی که به نفع خانواده‌های شاغل است، بهبودی تاریخی ایجاد کنیم. مهم‌ترین کاری که اکنون می‌توانیم برای گذار از بهبودی سریع به رشد پایدار و باثبات انجام دهیم، کاهش تورم است.

 رئیس جمهوری آمریکا در نخستین بخش از طرح خود متعهد شد که برخلاف دونالد ترامپ که بانک مرکزی را تحقیر کرد، در کار این بانک دخالت نکند.

در دومین بخش، رئیس جمهوری آمریکا خواستار انجام  همه  گامهای عملی برای کاهش قیمت همه کالاها برای خانواده ها در این زمان عدم قطعیت اقتصادی و افزایش ظرفیت تولید اقتصادی آمریکا در طول زمان شد.

بایدن در سومین بخش خاطرنشان کرد که آمریکا باید به تلاش ها برای کاهش کسری بودجه دولت ادامه دهد، و به گفته او این اقدام به کاهش فشار قیمت ها کمک می کند.

رئیس جمهوری آمریکا وعده داد برنامه اش  با ایجاد اصلاحات  منطقی در قانون مالیات، کسری بودجه را حتی بیشتر کاهش می دهد.

بایدن بار دیگر روسیه را مسئول تورم جاری در جهان دانست. با این حال، رسانه های آمریکایی می گویند که "علل اصلی تورم در آمریکا پیچیده است" و تنها ۲۵ درصد از مردم آمریکا در نظرسنجی ها روسیه را با افزایش سرسام آور قیمت ها در این کشور مرتبط دانسته اند.

وی همچنین اذعان کرد که سیاست های آمریکا و اتحادیه اروپا در وضع تحریم ها علیه روسیه عامل قیمت های بالای انرژی در جهان است زیرا  نفت، گاز و ظرفیت پالایش روسیه از بازار خارج شده است.

بر اساس نتایج نظرسنجی جدید هاروارد، اکثر رای دهندگان آمریکایی می گویند که وضعیت مالی آنها در میان افزایش تورم و نگرانی از رکود اقتصادی رو به وخامت است.

به گزارش تارنمای خبری هیل، ۵۶  درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که از نظر مالی، اوضاع در حال «بدتر شدن» است. این بالاترین درصد ثبت شده در یک نظرسنجی است. ماه گذشته  ۴۸ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که وضعیت مالی آنها درحال تضعیف است.

درهمین حال تنها ۲۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی گفته اند که وضعیت مالی آنها درحال بهبودی است که به نوبه خود پایین ترین درصد از این نظر است.

طرح بایدن برای مقابله با تورم

 وزارت کار آمریکا، تورم در ماه آوریل (ماه گذشته میلادی) را ۸.۳ درصد اعلام کرده است که همچنان در بالاترین سطح در ۴۰ سال  گذشته است. تورم در ماه مارس  ۸.۵ درصد بود.

مشکلات در زنجیره تأمین، جنگ اوکراین و تقاضای بسیار از سوی مصرف کنندگان، قیمت کالاها را همچنان در آمریکا در بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته نگاه داشته است.

سازمان اطلاعات انرژی نیز تخمین زده است که در تابستان امسال قبض برق خانوارهای آمریکایی به طور متوسط ۳.۹ درصد افزایش خواهد یافت.

نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات عمومی آسوشیتدپرس نیز نشان می‌دهد که محبوبیت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا  در ماه جاری میلادی (مه) به پایین‌ترین سطح در دوره ریاست‌جمهوری‌ وی سقوط کرده و بیشترین بدبینی به عملکرد بایدن در میان دموکرات ها است.

بر اساس این نظرسنجی جدید، تنها ۳۹ درصد از آمریکایی ها عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهوری را تایید می کنند که کمتر از سطح محبوبیت وی در مقایسه با ماه گذشته است. به طور کلی، از هر ۱۰ آمریکایی تنها ۲ نفر معتقدند که آمریکا در مسیر درستی قرار دارد یا اقتصاد این کشور خوب است، درحالی که ماه گذشته از هر ۱۰ نفر ۳ نفر در این دو زمینه نظر مثبتی داشتند.