دادگاه لاهه باید درباره جنایات اسرائیل تحقیق کند

با سپری شدن یک روز خونین دیگر در فلسطین اشغالی و شهادت پنج فلسطینی در ۲۴ ساعت که آخرین آن شهادت «عوده محمد عوده» (۱۷ ساله) در عصر روز گذشته بود، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان، با صدور بیانیه‌ای به شدت جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به نوشته الجزیره، در این بیانیه ضمن بیان اینکه، رژیم صهیونیستی مسئول کامل و مستقیم «اعدام میدانی» محمد عوده است، از کشورهای جهان خواسته شده تا در راستای توقف جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین، اقدام واقعی در پیش گیرند.

این بیانیه می‌افزاید: «از دادگاه کیفری بین‌المللی می‌خواهیم تا هر چه سریع‌تر تحقیقات خود را درباره جنایت رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان در حق مردم فلسطین آغاز کند.»

دادگاه لاهه باید درباره جنایات اسرائیل تحقیق کند

روز گذشته نیز تشکیلات خودگردان در بیانیه‌ای گفت که سکوت جامعه جهانی و دولت آمریکا در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس، پوششی برای این جنایات و مانعی در برابر محاکمه این رژیم است.

در این راستا وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که در سایه تشدید تنش‌های بی‌سابقه در اراضی فلسطین اشغالی، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۶۲ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

در همین ارتباط «محمد اشتیه» نخست وزیر فلسطین تصریح کرد که رژیم صهیونیستی به منظور حفظ «انسجام شکننده» کابینه «نفتالی بنت» نخست وزیر این رژیم، دست به قتل‌های هدفمند می‌زند. اشتیه از جامعه جهانی خواست تا به سیاست یک بام و دو هوا پایان داده و اعمال مجازات رژیم صهیونیستی را آغاز کند.