پیام آشکار سفیر آمریکا در روسیه به کرملین

سفیر آمریکا در مسکو روز دوشنبه گفت که با وجود بحران ناشی از جنگ در اوکراین ، روسیه نباید سفارت آمریکا را  ببندد و دو قدرت اتمی بزرگ جهان باید به گفت‌وگو ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» « جان سالیوان »، سفیر آمریکا در روسیه در تلاشی آشکار برای ارسال پیامی به کرملین، به خبرگزاری دولتی روسیه گفت که واشنگتن و مسکو نباید به سادگی روابط دیپلماتیک خود را قطع کنند.

سالیوان در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفت: «ما باید توانایی صحبت کردن با یکدیگر را حفظ کنیم.»

سالیوان در این مصاحبه تاکید کرد که نمی‌توان روابط دیپلماتیک خود را قطع و با یکدیگر صحبت نکرد. سفیر آمریکا در روسیه افزود که امیدوار است روابط بین مسکو و بهبود یابد.

پیام آشکار سفیر آمریکا در روسیه به کرملین

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه نیز  روز گفت گفتگوهای با آمریکا درخصوص مسائل امنیتی و کنترل تسلیحات اتمی ضروری است اما امکان تداوم آن در حال حاضر وجود ندارد.

پسکوف طی نشست خبری گفت: «ما علاقه‌مند به انجام این گفتگوها]هستیم و معتقدیم که به طور کلی ادامه مذاکرات و بحث در مورد این موضوع با توجه به تحولات زمین‌ساختی که اکنون در حوزه امنیت اروپا و حتی جهان شاهد آن هستیم، چنین مذاکراتی نیاز است.»

 وی ضمن اعلام هم‌نظری خود با اظهارات «جان سالیوان» سفیر آمریکا در مسکو مبنی بر اینکه انجام چنین گفتگوهایی در حال حاضر بعید است، افزود: «دیر یا زود لازم است به این موضوع بازگردیم.»

سخنگوی کرملین در ادامه نسبت به روند عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و درگیری‌ها با ارتش اوکراین ابراز خوش‌بینی کرد.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا او هم با ارزیابی «ویاچسلاو نیکونوف» معاون دومای روسیه مبنی بر اینکه عملیات در اوکراین به خوبی پیش می‌رود موافق است، تصریح کرد: «البته ما در این خوش‌بینی هم‌نظر هستیم، اما در مورد جزئیات، در این مورد اظهار نظر نمی‌کنیم و معتقدیم که این در اختیار وزارت دفاع است.»