انگلیس، روسیه را متهم کرد

  وزارت دفاع انگلیس ادعا کرد که روسیه با معرفی روبل به عنوان ارز قانونی و استخدام معلمان روسی برای معرفی برنامه درسی و زبان روسی به مدارس، به زور دولت محلی خرسون را با فدراسیون روسیه هماهنگ می کند.

در بیانیه روز چهارشنبه وزارت دفاع انگلیس آمده است: روسیه به احتمال زیاد اشغال خرسون را به عنوان مدرکی برای ارائه حکومتداری و استانداردهای زندگی بهبود یافته به مردم اوکراین نشان خواهد داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: روسیه از سه جهت به حملات خود علیه سیورودونتسک ادامه می‌دهد، اگرچه نیروهای دفاعی اوکراین به مهار روسیه در این منطقه ادامه می‌دهد. بعید است که طرفین در ۲۴ ساعت گذشته پیشرفت قابل توجهی را به دست آورده باشند.

انگلیس، روسیه را متهم کرد

بر اساس ارزیابی وزارت دفاع انگلیس، روسیه تهاجم خود را بر بخش مرکزی دونباس متمرکز کرده است، اما از دو جناح در حالت تدافعی قرار دارد. نیروهای اوکراینی نیز اخیراً با حملات متقابل در منطقه جنوب غربی خرسون، از جمله بازپس‌گیری ساحل شرقی رودخانه اینگولتس، به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند.

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد که روسیه و اوکراین با چالش های مشابهی در حفظ خط دفاعی و آزادسازی یگان‌های رزمی برای عملیات تهاجمی مواجه هستند.

از ابتدای جنگ در اوکراین وزارت دفاع انگلیس آخرین ارزیابی های خود را از تحولات در این کشور به صورت روزانه گزارش می‌دهد. در واقع انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.