کرونا دوباره به چین بازگشت

از روز پنجشنبه و به دنبال هشداری درباره گسترش دوباره ویروس کرونا در پایتخت چین ، افزایش محدودیت های کرونایی منجر به تعطیلی مکان های تفریحی، فروشگاه ها و سفارت ها در دو منطقه این شهر شد.

این در حالی است که چین همچنان با نرخ ابتلای پایینی در مقایسه با استانداردهای جهانی در این همه گیری رو به رو است. مقام های این کشور که از ابتدا سیاست کووید-صفر را اتخاذ کرد، تاکید کرده اند که با حمایت از افراد سالمند و کادر درمان همچون همیشه به کار خود ادامه می دهند. گفتنی است بسیاری از کشورهای دیگر سیاست زندگی با ویروس را دنبال می کنند.

چین به رغم جمعیت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری خود، تاکنون در کنترل و مهار این بیماری بسیار موفق عمل کرده است و تنها ۵ هزار و ۲۲۶ مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا از ابتدای همه گیری در این کشور گزارش شده است. 

مقام های پکن اعلام کردند روز گذشته ۶۱ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این شهر ثبت شده است که منشا آن از کافه ای در این شهر بوده است. بدین ترتیب تا امروز ۱۱۵ مورد ابتلا و ۶ هزار و ۱۵۸ نفر که در ارتباط نزدیک با این افراد بودند شناسایی شده اند و این شهر با جمعیت ۲۲ میلیون نفری در وضعیت اضطراب فرو رفته است. 

کرونا دوباره به چین بازگشت

نگرانی از شیوع دوباره و پرسرعت کرونا در پکن در حالی است که پایتخت چین تنها دو هفته پیش محدودیت های کرونایی را لغو کرده بود. این شهر در ماه آوریل در معرض بزرگترین گسترش ویروس کرونا قرار گرفته بود.