عراق به مبارزه با تروریسم صهیونیستی-آمریکایی ادامه می‌دهد

شیخ « اکرم الکعبی » دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در پیامی ضمن تبریک سالروز صدور فتوای جهاد کفایی و تأسیس بسیج مردمی (الحشد الشعبی) با صدور بیانیه‌ای  بر ادامه مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: «در این روز خجسته، نقشه قدرت‌های بزرگ با صرف هزینه‌های هنگفت و حمایت‌های متنوع از گروه‌های تروریستی به‌منظور اشغال، تجزیه و نسل‌کشی فرزندان عراق، به شکست انجامید.»

شیخ اکرم الکعبی در تشریح ناکامی دشمن ادامه داد: «تلاش آنان ناکام ماند و خداوند مکرشان را به خودشان برگرداند. فرزندان صالح عراق برخاستند و آستین‌ها را بالا زدند و فتوا و ندای کرامت را اجابت کردند؛ خون و جان پاک خود را فدای ایمان و خاک ملت کردند و زیباترین تصاویر دلاوری و مردانگی را به نمایش گذاشتند.»

وی با بیان اینکه «این دستاورد ارزشمند» حاوی پیام مهمی برای دنیاست، افزود: «جهانیان بدانند که قهرمانان غیور عراقی همیشه در برابر امواج تروریسم - که ساخته و  پرداخته آمریکا و صهیونیسم است - خواهند ایستاد و سپری در مقابل نیروهای تاریکی و تکفیری‌ها خواهند بود.»

شیخ اکرم الکعبی در پایان بیانیه خود از همراهی و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار عراق، طی جنگ علیه تروریسم قدردانی کرد.

الحشد الشعبی هشت سال پیش با فتوای آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان به منظور مبارزه با گروهک تروریستی داعش و در جریان فتوای جهاد کفایی تأسیس شد.

عراق به مبارزه با تروریسم صهیونیستی-آمریکایی ادامه می‌دهد

تأسیس الحشد الشعبی در زمانی صورت گرفت که گروه تروریستی داعش بخش‌های زیادی از عراق را در اشغال خود داشت و به نزدیکی بغداد نیز رسیده بود. الحشد متشکل از ۷۰ گروه است که برای آزادسازی عراق متحد شد.