فتوای جهاد کفایی عامل وحدت عراق و پیروزی بر تروریسم بود

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز دوشنبه در سخنانی به مناسبت هشتمین سالروز تاسیس حشد الشعبی اعلام کرد که فتوای جهاد کفایی عامل وحدت عراق و پیروزی بر تروریسم بود.

وی افزود: این فتوا علاوه بر واداشتن غیرتمندان به حضور در میدان، ساختار تربیتی و معرفتی ملت عراق، از پیر و جوان و عشایر و دیگران، و پیوند آنان با مرجعیت را به افکار عمومی جهان نشان داد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد: این فتوای مبارک عامل وحدت ملت عراق با همه طیف‌ها و مذاهب و قومیت‌ها و حتی گرایش‌های گوناگون سیاسی و فرهنگی‌شان شد و به برکت این اتحاد توانستند تروریسم را از پای درآوردند و وضعیت کشور را به حالت عادی برگردانند و خاک میهن را از چنگ اشرار آزاد کنند.

فتوای جهاد کفایی عامل وحدت عراق و پیروزی بر تروریسم بود

وی در این پیام تاکید کرد: حشد الشعبی که زاده رنج و نگرانی از آینده نامعلوم است، قدرت خود را از فتوای مبارک جهاد کفایی گرفت و توانست اعتماد به نهادهای نظامی و امنیتی کشور را بعد از شکست ژوئن 2014 بازیابد و در کنار دیگر تشکیلات نظامی و امنیتی کشور تن به جنگ‌های پیاپی داد تا اینکه با فداکاری‌های بزرگ به پیروزی کامل رسید.

سید عمار حکیم در ادامه این پیام سالروز تأسیس حشد الشعبی را به فرماندهان و رزمندگان آن تبریک و تهنیت گفت و بار دیگر بر اهمیت استقلال این نهاد نظامی و دور کردن آن از دخالت‌های سیاسی و تقویت تسلیحاتی و آموزشی آن تأکید کرد.