جنگنده رژیم صهیونیستی دیوار صوتی را بر فراز لبنان شکست

همزمان با سفر آموس هوکشتاین، نماینده آمریکا که برای میانجیگری درباره ترسیم مرز‌های دریایی لبنان و فلسطین اشغالی به بیروت سفر کرده است، یک فروند هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی دیوار صوتی را در آسمان جنوب لبنان شکست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، یک فروند جنگنده اسرائیل دیوار صوتی را بر فراز دریا در شهر بندری صور لبنان شکست؛ بنابراین گزارش، هوکشتاین روز دوشنبه وارد بیروت شده است تا با مقامات لبنانی دیدار و درباره پرونده تعیین مرز‌های دریایی با اسرائیل گفتگو کند.

وی پس از آنکه هفته گذشته یک کشتی برای استخراج گاز مایع وارد میدان نفتی کاریش شد و از خط دریایی ۲۹ عبور کرد و قصد دارد به زودی وارد خط ۲۳ در منطقه مورد مناقشه با لبنان شود، برای میانجی گری به بیروت سفر کرده است.

پیش از این نیز «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در صفحه رسمی خود در توییتر اعلام کرده بود که لبنان آمادگی لازم را دارد تا مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی که برای تعیین مرز‌های دریایی مورد مناقشه است را از سر بگیرد.

جنگنده رژیم صهیونیستی دیوار صوتی را بر فراز لبنان شکست

با این وجود بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که هدف اصلی واشنگتن و تل‌آویو از مطرح کردن مذاکرات برای ترسیم مرز دریایی لبنان و فلسطین اشغالی بعد از چند سال، کشاندن لبنان به مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بوده است. در واقع رژیم صهیونیستی طی ۱۰ سال گذشته بهره‌برداری‌های زیادی از منطقه مورد مناقشه با لبنان انجام داده و به اندازه لبنان نیازی به تعیین دقیق مرز دریایی ندارد و چه بسا اهداف دیگری را از این مذاکرات دنبال می‌کند.