تکاپوی تل‌آویو-قاهره برای تامین گاز اروپا

شبکه رسمی رژیم صهیونیستی «کان» روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که یکی از مقامات تل‌آویو با رئیس‌‎جمهور مصر درباره صادرات گاز مایع به اروپا گفت‌وگو خواهد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، امروز (چهارشنبه) «کارین الحرار» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار و درباره صادرات گاز طبیعی اسرائیل به اروپا پس از طی فرآیند مایع‌سازی آن در مصر گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر رژیم صهیونیستی قرار است در قاهره با «طارق الملا» وزیر نفت و منابع معدنی مصر و همچنین «کادری سیمپسون» کمیساریای انرژی اروپا دیدار خواهد کرد. شبکه کان اذعان می‌کند که این دیدار در راستای آمادگی برای امضای یادداشت‌تفاهم درخصوص صادرات گاز از سرزمین‌های اشغال و مصر به کشورهای اتحادیه اروپا انجام می‌شود.

این شبکه در ادامه گزارش خود گفت: که «وزارت انرژی اسرائیل در هفته‌های اخیر با مقامات اتحادیه اروپا در مورد فروش گاز تل‌آویو به اروپا که ابتدا  از طریق یک خط لوله به مصر منتقل می‌شود، مذاکره کرده است تا روند مایع‌سازی آن در قاهره انجام شود».

شبکه کان افزود: پس از حمله روسیه به اوکراین، اتحادیه اروپا به کاهش وابستگی به گاز روسیه ترغیب شده و به همین دلیل آن‌ها برای امضای قراردادهایی برای صادرات گاز به این قاره، به تعدادی از کشورها از جمله اسرائیل روی می‌آورد».

خبرها از گفت‌وگوهای قاهره-تل‌آویو برای همکاری گازی با اروپا در حالی منتشر می‌شود که تاکنون هیچ بیانیه رسمی از سوی مصر درخصوص این دیدارها و همکاری‌ها صادر نشده است.

تکاپوی تل‌آویو-قاهره برای تامین گاز اروپا

روز دوشنبه این هفته هم «اورسولا فن درلین» رئیس کمیسیون اروپا در سفر به اراضی اشغالی با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار و تاکید کرده بود که ما برای تقویت بیشتر همکاری‌های دوجانبه اتحادیه اروپا و تل‌آویو از جمله تامین انرژی همکاری خواهیم کرد.