امیدهای زیادِ تل‌آویو به سفر بایدن

رسانه‌های اسرائیلی روز گذشته (سه‌شنبه) فاش کردند که در جریان سفر پیش‌بینی‌شده «جو بایدن » رئیس‌جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و عربستان سعودی در اواسط ماه آینده، تشکیل یک ائتلاف امنیتی با حضور تل‌آویو، ریاض و کشورهای عربی اعلام خواهد شد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، «گیلی کوهن» خبرنگار و تحلیلگر شبکه «کان» اسرائیلی درباره سفر بایدن به منطقه گفت: «تماس‌ها و هماهنگی‌های موفقی برای تشکیل یک مجمع امنیتی رسمی بین اسرائیل و عربستان سعودی و همچنین تعدادی از کشورهای عربی وجود دارد تا [این مجمع] روی موضوع دفاع منطقه‌ای در خلیج فارس کار کند».

کوهن افزود: «با توجه به شنیده‌های من از مقامات ارشد اسرائیل به نظر می‌رسد که اعلام تشکیل این مجمع امنیتی در سفر بایدن رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل صورت گیرد».

تحلیلگر شبکه «کان» اذعان کرد که اعلام تشکیل این مجمع امنیتی ممکن است در اسرائیل و یا در عربستان سعودی. صورت گیرد. کوهن مدعی است که منابعی در اسرائیل گفته‌اند این اقدام فرصت جدیدی برای مقابله با تهدید ایران خواهد بود.

«گیل تاماری» گزارشگر شبکه ۱۳رژیم صهیونیستی در همین راستا می‌گوید: «بیش از همه، ما باید منتظر یک غافلگیری در سفر رئیس‌جمهور بایدن باشیم. امروز عصر دفتر نخست‌وزیر نفتالی بنت، ادعاهای بزرگی را بیان کرد و گفت که در طول این سفر گام‌هایی برای ادغام اسرائیل به خاورمیانه برداشته خواهد شد».

امیدهای زیادِ تل‌آویو به سفر بایدن

این تحلیل‌ها در حالی از سوی رسانه های رژیم صهیونیستی منتشر می‌شوند که کاخ‌سفید روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که بایدن، رئیس جمهور آمریکا از ۱۳ تا ۱۶ جولای به خاورمیانه سفر کرده و در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس مشارکت خواهد کرد.