وحشت رئیس جمهور فرانسه از ارتش روسیه

رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه اظهار داشت که برای توقف نیروهای مسلح روسیه باید هر اقدامی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از شبکه خبری «فرانس-۲۴» « امانوئل ماکرون » رئیس‌جمهور فرانسه پس از بازدید از نیروهای فرانسوی و متحدانش در پایگاه ناتو در رومانی، بدون اینکه مشخص کند آیا به «کی‌یف» پایتخت اوکراین می‌رود یا خیر،خواستار «مذاکرات عمیق جدید» با اوکراین شد.

وی به نیروهای فرانسوی و ناتو در پایگاه نظامی در رومانی گفت: «ما هر کاری برای متوقف کردن نیروهای جنگی روسیه، کمک به اوکراینی‌ها و ارتش آن‌ها و ادامه مذاکره انجام خواهیم داد.»

وحشت رئیس جمهور فرانسه از ارتش روسیه

ماکرون همچنین گفت که اوکراین برای پایان دادن به جنگ بین دو کشور باید در مقطعی با روسیه مذاکره کند.

روسیه پنجم اسفند گذشته دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین»  رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

در تازه‌ترین تحولات بین روسیه و اکراین، معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه در پیامی تازه گفت احتمالاً اوکراین تا دو سال دیگر از روی نقشه جهانی حذف شود و آمریکایی‌ها حتی به این موضوع هم اهمیت نمی‌دهند.

«دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه روز چهارشنبه تصریح کرد که پیامی را مشاهده کرده  که طبق آن اوکراین، «تحت قانون "قرض-اجاره"(قانونی برای تقویت دفاع از منافع امنیت ملی ایالات متحده)، برای مدت دو سال از مالکان خارجی با پرداخت هزینه حمل و نقل، گاز مایع دریافت کند در غیر اینصورت در تابستان بعدی با مشکل سرما و یخ‌بندان مواجه خواهد بود.»

 مدودف با اشاره به موارد بالا ادامه داد که احتمال این وجود دارد که تا دوسال آینده اوکراین از روی نقشه جهان حذف شود. وی در این خصوص گفت: «فقط یک سؤال و آن این است که چه کسی می‌گوید که در دو سال آینده حتی اوکراین بر روی نقشه جهانی وجود داشته باشد؟»