هشدار روسیه به آمریکا پیش از حمله به پایگاه التنف

چند مقام وزارت دفاع آمریکا ، بامداد امروز (جمعه)، به شبکه «سی‌ان‌ان» خبر دادند که روسیه پیش از حمله به تروریست‌های وابسته آمریکا در جنوب شرق سوریه به واشنگتن هشدار داده است.

رسانه‌ها، روز گذشته، خبر داده بودند که پهپادهای ناشناس، چهارشنبه‌شب، مقر عناصر تروریستی «مغاویر الثوره» در داخل پایگاه آمریکایی «التنف» را که از مهم‌ترین مراکز حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی در سوریه به شمار می‌رود، هدف قرار دادند.

مقام‌های دفاعی آمریکا در گفت‌و‌گو با سی‌ان‌ان خبر دادند که این حمله را روسیه انجام داده و پیش از انجام حمله به واشنگتن هشدار داده است که نیروهای خود را از محل دور کند.

یکی از این مقامات که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، گفت به احتمال زیاد، روس‌ها هدف‌شان را که «ارسال پیامی» مبنی بر امکان انجام حمله بدون بیم انتقام باشد، محقق کرده‌اند.

سی‌ان‌ان اشاره کرد که این حمله در نزدیکی پایگاه التنف انجام شده؛ اما هنوز گزارشی از تلفات ناشی از این حمله منتشر نشده است. با این حال، گمان می‌رود که در نقطه مورد نظر خسارت مادی به بار آمده باشد.

طبق این گزارش، روسیه خبر داده‌ است که تروریست‌های مغایرالثوره در مسیر نیروهای این کشور در سوریه بمب‌گذاری کرده‌اند.

هشدار روسیه به آمریکا پیش از حمله به پایگاه التنف

سی‌ان‌ان در ادامه نوشت: «آمریکا اعتقاد دارد که این اتفاق رخ نداده و روس‌ها این ادعا را برای انجام حمله هوایی مطرح کرده‌اند.»

گروهک مغاویر الثوره، روز گذشته، با انتشار تصاویری در صفحه فیس‌بوک خود خبر داده بود که مقر این گروهک در داخل پایگاه هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. در اطلاعیه این گروهک همچنین ادعا شد که این حمله تلفات جانی در پی نداشته است.

گروهک مغاویر الثوره به طور مستقیم از سوی ارتش آمریکا و سی.آی.ای تشکیل شده و سازمان یافته است و مقر آن نیز در داخل پایگاه التنف قرار دارد. 

این اولین بار نیست که پایگاه التنف هدف حمله پهپادی یا راکتی قرار می‌گیرد؛ در اکتبر ۲۰۲۱ نیز التنف هدف حمله پهپادی قرار گرفت. پایگاهی که در ۴۲ کیلومتری گذرگاه التنف در نزدیکی مثلث مرزی عراق، اردن و اردن قرار گرفته است.