محور گفتگوی اردوغان با ولی‌عهد سعودی

« رجب طیب اردوغان » رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تایید گزارش‌ها در خصوص سفر « محمد بن سلمان » ولی‌ععهد سعودی به آنکارا، اعلام کرد با او درباره گسترش روابط دوجانبه در آینده گفت‌وگو خواهد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، رئیس‌جمهور ترکیه پس از اقامه نماز جمعه در یکی از مساجد استانبول در اظهاراتی به خبرنگاران گفت که ولی‌عهد عربستان چهارشنبه هفته آینده به این کشور سفر کرده و اردوغان در ساختمان ریاست جمهوری در آنکارا با وی دیدار خواهد داشت.

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که ابتدا دیداری دوجانبه با ولی‌عهد عربستان خواهد داشت و سپس در نشستی بزرگ‌تر که با حضور مقامات دو کشور برگزار خواهد کرد، شرکت خواهند کرد.

اردوغان درباره هدف این سفر تصریح کرد که با بن سلمان در مورد راه‌های ارتقای روابط ترکیه و عربستان به سطوح بسیار بالاتر در دوره آینده گفت‌وگو خواهد کرد.

محور گفتگوی اردوغان با ولی‌عهد سعودی

رئیس جمهور ترکیه اواخر آوریل به عربستان سفر کرد و با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی و ولی‌عهدش دیدار کرده بود. اردوغان بعد از سفرش از محمد بن سلمان دعوت کرد تا سفری به آنکارا داشته باشد.

ریاست جمهوری ترکیه پس از این دعوت اعلام کرد که مقرر شده بود تا  ولی‌عهد سعودی در ۲۵ ماه مه به این کشور سفر کند، اما «به دلیل بیماری پدرش، ملک سلمان، شاه عربستان این سفر به تعویق افتاد».

این در حالی است که امروز (جمعه) خبرگزاری رسمی فرانسه به نقل از یک مقام ارشد ترکیه خبر داد که هفته آینده محمد بن سلمان در راس هیاتی رسمی، به آنکارا سفر خواهد کرد.