هشدار ائتلاف الفتح درباره مشارکت الکاظمی در نشست ریاض

علی الفتلاوی یکی از اعضای ائتلاف الفتح دیروز شنبه به مصطفی الکاظمی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق درباره رفتن به نشست ریاض هشدار داد و گفت این کنفرانس مشکلات زیادی دارد و اوضاع کشور را بدتر می‌کند.

الفتلاوی در گفتگو با المعلومه گفت: بیشتر کشور‌های عربی تا اندازه زیادی (روابط خود را با رژیم صهیونیستی) عادی کرده اند؛ اگر چه به خاطر ترس از مردم و تعهدات اسلامی مخفیانه این کار را انجام می‌دهند,، اما از نظر سیاسی این کشور‌ها به سمت عادی سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) پیش می‌روند. وی تاکید کرد عراق با این کشور‌های مرفه متفاوت است و اصول ثابتی در جرم انگاری هر گونه تعامل با رژیم صهیونیستی دارد.

وی به الکاظمی توصیه کرد به این کنفرانس نرود,، زیرا این کنفرانس اشکالات زیادی دارد؛ به ویژه آنکه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برنامه‌های بلند مدتی درباره عادی سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) دارد. الفتلاوی تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم از مشکلات داخلی که با خواسته‌های مردم عراق به خصوص در این دوره همخوانی ندارد، دوری کنیم.

عضو ائتلاف الفتح گفت حضور الکاظمی در کنفرانس سازشکاری ریاض، عملیات سیاسی را پیچیده خواهد کرد و کشور را وارد مشکلاتی می‌کند که نباید درگیر آن شویم. وی تصریح کرد بسیاری از گروه‌های ملی به خصوص محور مقاومت این ایده را رد می‌کنند و نام رژیم صهیونیستی را به ویژه پس از قانون جرم انگاری که چندی پیش پارلمان آن را تصویب کرد، نمی‌توانند تحمل کنند.

هشدار ائتلاف الفتح درباره مشارکت الکاظمی در نشست ریاض

سهیله نجم یکی از اعضای ائتلاف پارلمانی الصادقون هم دیروز گفت رویکرد‌های مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیشبرد امور با جبهه آمریکا که کشور‌های عربی خلیج (فارس) را شامل می‌شود، هماهنگی دارد.کنفرانس ریاض در صورت اثبات بحث عادی سازی روابط در آن، الکاظمی را در پارلمان در معرض بازخواست قرار خواهد داد.