صدر در را به روی میانجیگری‌های سیاسی بسته است

یک منبع در جریان صدر اعلام کرد: تصمیم استعفای نمایندگان فراکسیون صدر از عضویت پارلمان و کناره گیری جریان صدر از روند سیاسی ثابت است. هیئت سیاسی جریان صدر و دفتر ویژه مقتدی صدر در دوره اخیر درخواست‌هایی را از رهبران و رؤسای فراکسیون‌های سیاسی برای دیدار با صدر دریافت کرد اما صدر درحال حاضر از سیاست کناره گیری کرده و با هیچ شخصیت سیاسی دیدار نمی‌کند.

این منبع اعلام کرد: صدر برای ادای مناسک حج طی روزهای آتی به عربستان می‌رود.

یکشنبه جریان الحکمه به رهبری عمار الحکیم از وجود تحرکاتی برای بازگرداندن صدر و فراکسیون وی به روند سیاسی خبر داد.

اخیرا نمایندگان فراکسیون صدر با دستور مقتدی صدر از پارلمان استعفا دادند. روند سیاسی عراق شاهد بحرانی درباره تشکیل دولت و انتخاب رئیس جمهور جدید است.

در این راستا منابع آگاه سیاسی اعلام کردند، مقتدی صدر طرح چارچوب هماهنگی شیعیان عراق را رد کرده است. هدف این طرح قانع کردن صدر به بازگشت به روند سیاسی بود.

عضو چارچوب هماهنگی شیعیان عراق اعلام کرد:"دو طرف از ائتلاف شیعیان هفته گذشته با نشست‌های تشکیل دولت بدون صدر مخالفت کردند. آن‌ها نگران اشتیاق نوری مالکی، رئیس دولت قانون برای تشکیل دولت هستند."

وی گفت: این دو جریان سیاسی تصمیم گرفتند طرح فوری را ارائه کرده و از صدر بخواهند از تصمیم خود برای کناره گیری از روند سیاسی دست بکشد. مالکی به دو طرف اعلام کرد که با این طرح مخالف است و باید از این فرصت طلایی که با عقب نشینی صدر ایجاد شده است استفاده کرد.

صدر در را به روی میانجیگری‌های سیاسی بسته است

صدر در انتخابات ۷۳ کرسی از ۳۲۹ کرسی پارلمان را به دست آورد. چارچوب هماهنگی شیعیان با نتایج انتخابات مخالفت کرد و از آن زمان عراق شاهد بحران سیاسی است.