ارتقاء روابط دیپلماتیک ترکیه و اسرائیل به سطح سفیر

منابع صهیونیستی گزارش داده‌اند ترکیه و رژیم صهیونیستی تلاش‌هایی را با هدف ارتقاء نمایندگی‌های دیپلماتیک خود به سطح سفیر را آغاز کرده‌اند.

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه گفت آنکارا و تل‌آویو اقدامات لازم برای احیای روابط دیپلماتیک دوجانبه در سطح سفیر را آغاز کرده‌اند.

اظهارات وزیر خارجه ترکیه در شرایطی مطرح شده که یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم موقت صهیونیستی برای گفت‌وگو بر سر مسائل مختلف به ترکیه سفر کرده است.

ارتقاء روابط دیپلماتیک ترکیه و اسرائیل به سطح سفیر

وزیر امور خارجه ترکیه در یک کنفرانس خبری مشترک با لاپید گفت آنکارا و تل‌آویو همکاری‌های نزدیکی با یکدیگر برای مقابله با تهدیدها علیه «شهروندان اسرائیل» در ترکیه دارند و ترکیه اجازه وقوع حملات تروریستی در خاک خود را نخواهد داد.

لاپید هم ضمن ادعاهای تکراری علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد که تهران برای انجام حمله در ترکیه برنامه‌ریزی کرده است. وی در عین حال گفت که «در برابر تهدیدهای ایران، دست بسته نخواهیم ماند».

وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر همچنین مدعی شد که ترکیه می‌تواند به تلاشهای ایران برای انجام اقدامات تروریستی علیه صهیونیستها در این کشور پاسخ دهد.

این ادعاها در حالی از سوی وزیر خارجه تل‌آویو مطرح می‌شود که کارشناسان تأکید دارند رژیم صهیونیستی در پی اختلاف‌افکنی بین تهران و آنکاراست و از این طریق در تلاش است بتواند ترکیه را وارد گرداب ائتلافهای شرورانه خود در منطقه کند.

در حالی که بحران ناشی از آغاز روند انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و هموار کردن برگزاری پنجمین انتخابات طی چهار سال اخیر همچنان خبرساز است، یائیر لاپید این سفر را به ترکیه انجام داد.