توئیتر در حال استخدام مأموران سابق «اف‌بی‌آی» است

مینت پرس نوشت: پس از تجزیه و تحلیل پایگاه‌های اینترنتی مرتبط با استخدام طی سال‌های اخیر توئیتر ده‌ها فرد از بخش امنیت ملی را برای کار در زمینه‌های امنیتی، اعتماد، ایمنی و محتوا استخدام کرده است.

به گزارش آرتی، این پایگاه خبری به چندین نمونه از این انتصاب‌ها اشاره کرد و نوشت: کارن والش که بر اساس پروفایلش در توئیتر یک فرد کهنه کار در اف بی آی است، به مدت ۲۱ سال به عنوان یک مأمور ویژه خدمت کرده، به عنوان مدیر در این شرکت مستقر در سیلیکون وَلی منصوب شده است. مارک یاروزفسکی، مدیر امنیت و ریسک در شرکت توئیتر، پس از بیش از ۲۰ سال فعالیت در اف بی آی به تیم توئیتر پیوست.

مینت پرس اعلام کرد: آژانس اطلاعات مرکزی و اندیشکده شورای آتلانتیک ناتو نیز به عنوان منابع کلیدی ارائه کننده پرسنل برای توئیتر معرفی شده اند.

این پایگاه نوشت: توئیتر همچنین به صورت مستقیم افسران فعال ارتش را استخدام می‌کند. در سال ۲۰۱۹، مشخص شد گوردون مک میلان، سردبیر بخش کل منطقه اروپا، خاور میانه و آفریقا در توئیتر یک افسر تیپ بدنام ۷۷ ارتش انگلیس است، یگانی که به جنگ آنلاین و عملیات روانی اختصاص دارد. این خبر مهم از سوی رسانه‌ها نادیده گرفته شد.

آرتی حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مدیران ارشد توئیتر را بررسی کرده و متوجه شده است علاوه بر موارد ذکر شده در این تحقیق، نام برخی از کارمندان سابق سرویس‌های امنیتی در میان این افراد دیده می‌شود.

گفته کولین رولی مامور سابق اف بی آی و افشاگربسیاری از مأموران نیم نگاهی هم به مشاغل پس از بازنشستگی دارند. رولی گفت: حقیقت این است که در اف بی آی ۵۰ درصد از همه مکالمات عادی افراد در ارتباط با نحوه کسب درآمد پس از بازنشستگی است.

مینت پرس نوشت: این واقعیت که توئیتر عمدتاً نیرو‌هایی را از سازمان‌های امنیت ملی آمریکا بکار می‌گیرد، ادعا‌های این شرکت در ارتباط با بی طرفی آن را تضعیف می‌کند، زیرا دولت آمریکا منبع برخی از بزرگترین و گسترده‌ترین عملیات نفوذ در جهان است.  همه کشور‌ها تا سطح خاصی کارزار‌های ضد اطلاعاتی انجام می‌دهند. اما بعید به نظر می‌رسد این نیرو‌های سابق انگشت اتهام را به سوی همکاران یا سازمان‌های قبلی خود بگیرند یا درباره عملیات آن‌ها تحقیق کنند.

توئیتر در حال استخدام مأموران سابق «اف‌بی‌آی» است

مینت پرس تأکید کرد: توئیتر پیام‌های هشدار دهنده‌ای را به توئیت‌ها و حساب‌های رسانه‌های دولتی روسیه، چین، ایران و کوبا اضافه می‌کند و بدین ترتیب خصومت آمریکا با این کشور‌ها را نشان می‌دهد، اما هیچ هشداری به صفحات رسانه‌های دولتی آمریکا و متحدانش اضافه نمی‌کند.

در نهایت این که مینت پرس دریافت توئیتر تنها رسانه اجتماعی نیست که در حال ایجاد چنین رابطه صمیمی با گروه‌های متعلق به دولت است. فیسبوک با آزمایشگاه تحقیقات قانونی دیجیتال شورای آتلانتیک وارد یک همکاری رسمی شده است که به موجب آن این آزمایشگاه نفوذ قابل توجهی بر فید‌های خبری ۲.۹ میلیارد کاربر دارد و به تصمیم گیری در این باره کمک می‌کند که چه محتوایی باید تبلیغ و چه محتوایی باید سرکوب شود. این شرکت همچنین بن نیمو سخنگوی سابق ناتو را به عنوان رئیس بخش اطلاعات خود استخدام کرده است. تیک تاک نیز در حال پر کردن سازمان خود با اعضای شورای آتلانتیک، ناتو، سیا و وزارت امور خارجه است.