جایزه اسرائیل برای مزدوران کهنه‌کار خود در جنگ لبنان

رژیم صهیونیستی از پرداخت کمک مالی 150 هزار یورو به صدها نفر از مزدوران شبه نظامی ارتش «آنتوان لحد» موسوم به « ارتش جنوب لبنان » خبر داد.

 

ارتش الحد یک شبه نظامی مسیحی بود که در سال 1976 تشکیل شد. در طول جنگ داخلی لبنان توسط رژیم صهیونیستی حمایت می‌شد و از متحدان اصلی آن بود. این گروه با شعارهایی مانند بیرون کردن فلسطینی‌ها از لبنان علیه لبنان و مقاومت جنگیدند.

با فرار نظامیان رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در سال 2000 ، این نظامیان که از انتقام می‌ترسیدند از لبنان فرار کردند و بیشتر آنها به فلسطین اشغالی رفتند.

رژیم صهیونیستی 150 هزار یورو به نظامیان سابق ارتش لحد به عنوان راه‌حلی برای بحران مسکن پرداخت کرده است. حدود 400 خانواده از این ارتش از زمانی که وارد فلسطین اشغالی شدند، مسکنی نداشتند و بی سرپناه بوده‌اند.

در همین راستا «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد : «این کمک‌های مالی برای کسانی است که در کنار ما جنگیدند و از کشور خود رانده شدند».

براساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی بیوه‌های نظامیان ارتش لحد در صورتی که در فلسطین اشغالی ساکن هستند، می‌توانند از این کمک مالی استفاده کنند.

در مجموع 2400 تا 2700 لبنانی از جمله کودکان و زنان در فلسطین اشغالی زندگی می‌کنند و خانواده‌های آنها از ترس متهم شدن به «مزدوری» روابط خود را با این افراد را قطع کرده‌اند. برخی از لحدی‌ها نیز به اروپا یا آمریکای شمالی رفته‌اند.

14 سال است که این مزدوران در فلسطین اشغالی زندگی می‌کنند اما هنوز نشان مزدوری از روی پیشانی این افراد برداشته نشده و آنان برای تبدیل شدن به یک شهروند عادی با مشکلات جدی مواجه هستند.

وضعیت زندگی مزدوران ارتش آنتوان لحد که به اسرائیل گریختند به مرحله بازگشت ناپذیر رسیده به طوری که عده‌ای از این مزدوران با تغییر دین خود، آشکارا به عنوان یک یهودی زندگی می‌کنند.

یادآوری می‌شود شبه نظامیان آنتوان لحد طی دوران اشغال لبنان، خیانت‌های بسیاری به مردم لبنان کردند که اداره بازداشتگاه «الخیام» در جنوب لبنان و شکنجه مردم در این زندان مخوف، تنها یکی از نمونه‌های خیانت آنان بود.

ارتش جنوب لبنان یکی از گروه‌های اصلی درگیر در جنگ داخلی لبنان بود. افسران عضو این نیرو، عمدتا از مسیحیان مارونی بودند.

جایزه اسرائیل برای مزدوران کهنه‌کار خود در جنگ لبنان

اولین فرمانده ارتش جنوب لبنان، یک سرگرد مسیحی ارتش لبنان به نام «سعد حداد» بود. پس از مرگ وی در سال 1984 میلادی، ژنرال« آنتوان لحد» تا سال 2000 میلادی، فرمانده ارتش جنوب لبنان بود. وی پس از هم‌پاشیدگی مواضع ارتش جنوب لبنان در پی خروج نیروهای رژیم صهیونیستی، با درخواست پناهندگی از این رژیم به تل‌آویو گریخت.