به گزارش افکارنیوز، واحدمرکزی خبر نوشت:

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، در یکی از بزرگترین نمایشگاه های سلاح که در پاریس برگزار شده است، تاثیر بحران اقتصادی بر هزینه های دفاعی کشورهای غرب و در نتیجه بر شرکت های تولید و فروش سلاح در این کشورها محسوس است.

ماتیو بل، گزارشگر و کارشناس صنایع دفاعی می گوید: «آمریکا، انگلیس و اروپا با کاهش یا حتی سقوط هزینه های دفاعی خود رو برو هستند و این بدان معنا است که شرکت های تولید و فروش سلاح نگاهشان متوجه بازارهای دیگر شده است. بنابراین در شرایطی که کشورها و دولت های غربی نمی توانند مانند گذشته در زمینه دفاعی هزینه کنند، بازارهای آمریکای لاتین، خاورمیانه و بویژه آسیا مورد توجه قرار گرفته است.»

در بین صادرکنندگان اصلی اسلحه در جهان، در فاصله سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰، به ترتیب آمریکا با ۳۰ درصد، روسیه با ۲۳ درصد، آلمان با ۱۱ درصد، فرانسه با ۷ درصد، و انگلیس با ۴ درصد، در صدر فهرست قرار گرفته اند. بقیه کشورهای جهان ۲۵ درصد بازار فروش سلاح در جهان را در اختیار دارند.

تحلیلگران صنایع دفاعی بر این باورند که شرکت های تولید و فروش سلاح به تدریج مجبور به ادغام با یکدیگر یا کار بر روی طرح های مشترک خواهند شد.