روایت ارتش اوکراین از تلفات ارتش روسیه

ستادکل ارتش اوکراین امروز چهارشنبه با انتشار گزارشی پیرامون آمار تلفات ارتش روسیه در جریان عملیات ویژه نظامی مسکو ، ادعا کرد که ۲۰۰ نظامی روس طی ۲۴ ساعت گذشته کشته شده اند.

در بیانیه صادره از سوی ستادکل ارتش اوکراین در این خصوص آمده است: از آغاز جنگ تاکنون ۳۵ هزار و ۴۵۰ نظامی روسیه کشته شده اند!

بر اساس آمار ادعایی این وزارتخانه، از ۲۴ فوریه تا امروز ۲۹ ژوئن، «۲۱۷ فروند جنگنده، ۱۸۵ فروند بالگرد، ۱۵۷۲ تانک، ۳ هزار و ۷۲۰ دستگاه خودرو زرهی، ۷۸۱ توپ، ۲۴۶ راکت انداز و ۱۰۳ پدافند هوایی ارتش روسیه نیز منهدم شده است»!

بر این اساس، همچنین ۲ هزار و ۵۹۸ دستگاه خودرو، ۱۴ فروند کشتی جنگی و قایق های تندرو سبک و ۶۴۰ فروند پهپاد متعلق به نیروهای روسیه هم نابود شده است!

روایت ارتش اوکراین از تلفات ارتش روسیه

روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد.

این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

روسیه پیشتر نیز بار ها اعلام کرده است که در صورت پایبندی کی یف به شروط قانونی مسکو در خوص تضمین امنیت این کشور، عملیات ویژه نظامی را متوقف خواهد کرد.