تلاش تل آویو برای فروش سامانه دفاعی به عربستان

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند این رژیم به دنبال فروش سامانه‌های دفاع هوایی به عربستان خواهد بود.

 

به گزارش شبکه المیادین رسانه‌های اسرائیلی تاکید کردند اسرائیل در جریان سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه در هفته‌های آتی به دنبال امضای قرارداد‌های امنیتی با عربستان از جمله فروش سامانه‌های دفاع هوایی به این کشور خواهد بود.

رسانه‌های صهیونیستی اخیرا مدعی شدند تل‌آویو در حال انجام مذاکراتی محرمانه با مقامات سعودی و قطری است.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر تلاش کرده تا با بهره‌گیری از ابزار‌های گوناگون برای خود رسمیت بخرد. لابی‌گری در نهاد‌های بین‌المللی و فروش ابزار جاسوسی به مقامات کشور‌ها از جمله این ابزار‌ها بوده است.

منابع صهیونیست معتقدند که «تعویق سفر جو بایدن به منطقه از تاریخ اولیه در پایان این ماه به ماه آینده، به تمایل آمریکا برای دستیابی به توافق جامع و بلندمدت بین سه کشور مرتبط است.»

روزنامه «اسرائیل هیوم» با ادعای ولیعهد سعودی، محمد بن سلمان، کسی است که در درجه اول برای روند عادی سازی فشار می‌آورد.

در همین زمینه، روزنامه «جروزالم پست» انتظار داشت که رئیس جمهور آمریکا در سفر آتی خود به خاورمیانه، «ترتیبات امنیتی جدیدی را اعلام کند که به مصر اجازه می‌دهد کنترل جزایر تیران و صنافیر در تنگه تیران را به عربستان سعودی واگذار کند. این روزنامه گزارش داد که عربستان سعودی به خطوط هوایی رژیم صهیوینستی اجازه پرواز در حریم هوایی خود را خواهد داد.

تلاش تل آویو برای فروش سامانه دفاعی به عربستان

پیشتر در وب سایت آکسیوس گزارش شد، دولت بایدن برای دستیابی به توافق بین دو طرف تلاش می‌کند. اخیرا در رسانه‌های صهیونیستی صحبت‌های زیادی درباره تحول در روابط عربستان و این رژیم منتشر شده و مشخص شده است که زمینه برای یک «رویداد دیپلماتیک بین دو طرف با ابعاد فوق‌العاده اقتصادی و امنیتی» فراهم شده است.