لغو صد‌ها پرواز در فرودگاه‌های آمریکا

صد‌ها پرواز در فرودگاه‌های آمریکا با تاخیر انجام گرفته یا اینکه لغو شده اند. این وضعیت پیش از تعطیلات مربوط به « روز استقلال آمریکا » در چهارم ژوئیه روی می‌دهد. این وضعیت فشار فراوانی را بر بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی وارد کرده است. ازدحام مردم در فرودگاه‌ها همچنین خطر گسترش کرونا را به همراه دارد. کمبود کادر پروازی و لغو پرواز‌ها و حتی شرایط آب و هوایی وضعیت را بدتر کرده است. طوفان‌های حاره‌ای وضعیت را برای شرکت‌های هواپیمایی و مسافران دشوارتر کرده است.

 نزدیک به هزار و سیصد و پنج پرواز در آمریکا با تاخیر صورت گرفته و ۴۱۷ پرواز نیز لغو شده اند. برابر تخمین‌ها در بازه زمانی بین سی ام ژوئن تا چهارم ژوئیه ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار  نفر با هواپیما مسافرت کرده و انتظار می‌رود که ۴۲ میلیون نفر با خودرو سفر کنند. این در حالی است که بهای بنزین در مقایسه با پارسال، ​ یک دلار و هفتاد سنت در هر گالن نسبت به سال گذشته بیشتر است.

لغو صد‌ها پرواز در فرودگاه‌های آمریکا

لازم به ذکر است که هزینه‌ها سفر امسال در آمریکا در مقایسه با پارسال دو برابر شده است. بهای هتل در مقایسه با سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است. بهای بنزین ۵۳ درصد افزایش یافته است. خدمات پروازی نیز در مقایسه با پارسال ۱۴ درصد کاهش یافته است. این وضعیت سبب شده است که بیشتر مردم با خودرو به مسافرت بروند. ۸۸ درصد از مسافران راهی جاده‌ها شده اند. این در حالی است که بزرگراه‌ها با رفت و آمد پرشمار و راهبندان شدید رو به رو هستند و ما شاهد افزایش بهای بنزین هستیم. بیشتر مردم می‌خواهند که در چهارم ژوئیه که روز استقلال آمریکاست به مسافرت بروند. اما آن‌ها با موانع زیادی رو به رو هستند.