کمک میلیون دلاری نظامی استرالیا به اوکراین

«آنتونی آلبانیز»، نخست وزیر استرالیا در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، از کمک نظامی گسترده به اوکراین خبر داد.

نخست وزیر استرالیا در این ارتباط اعلام کرد: «به دنبال درخواست رئیس جمهور [اوکراین] ولادیمیر زلنسکی برای حمایت بیشتر، استرالیا بسته جدید کمک‌های زیر را به اوکراین ارائه خواهد کرد: ۹۹.۵ میلیون دلار استرالیا کمک نظامی، شامل ۱۴ نفربر زرهی، ۲۰ خودروی محرک محافظت شده بوش مستر و سایر تجهیزات نظامی که توسط صنایع دفاعی استرالیا و کمک به صندوق بسته کمک جامع ناتو در اوکراین تأمین شده است.»

نخست وزیر استرالیا گفت که این میزان، کل کمک نظامی کانبرا به کی یف را به حدود ۳۸۸ میلیون دلار استرالیا (۲۳۰.۶ میلیون دلار) می‌رساند.

آلبانیز گفت که استرالیا همچنین ۸.۷ میلیون دلار استرالیا (۵.۹ میلیون دلار آمریکا) را برای کمک به سرویس گارد مرزی اوکراین برای ارتقای تجهیزات مدیریت مرزی، بهبود امنیت سایبری و تقویت عملیات مرزی در این زمینه اختصاص خواهد داد.

او گفت که این کشور برای صادرات اوکراین به استرالیا معافیت گمرکی را فراهم می‌کند و در دادگاه بین المللی دادگستری برای حمایت از اوکراین در پرونده این کشور علیه روسیه مشارکت خواهد کرد.

نخست وزیر استرالیا در ادامه گفت: «سفر من به کی یف و دیدارهای اخیر دیگر رهبران جهان پیام روشنی را ارسال می‌کند که کشورهای دموکراتیک مانند استرالیا در مواقع ضروری در کنار مردم اوکراین خواهند ایستاد.»

کمک میلیون دلاری نظامی استرالیا به اوکراین

نخست وزیر استرالیا همچنین روز گذشته در جریان دیدار از پایتخت اوکراین از اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه خبر داده و گفته بود: «ممنوعیت واردات طلا از روسیه از سوی استرالیا به محدودیت‌های ما علیه مسکو اضافه شده است. قصد داریم تعداد کل افراد تحریم شده روسی توسط استرالیا را به ۸۴۳ نفر برسانیم.»