رزمایش نیروی هوایی رژیم‌صهیونیستی در ارتفاع پایین

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که رزمایش خود را بر فراز حریم هوایی رومانی آغاز کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رزمایش که «آسمان آبی» نامگذاری شده است با هدف آموزش نیروی هوایی این رژیم بر روی هواپیماهای ترابری C-130 و C-130J برای پرواز در سرزمین‌های ناآشنا و در ارتفاع‌های پایین انجام می‌پذیرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اضافه کرد که خلبانان در این رزمایش همچنین ناوبری و فرود آمدن در سناریوهای متعدد و متنوع با شبیه سازی قلمروی دشمن را تمرین خواهند کرد.

ژنرال «گیلعاد کینان» فرمانده پایگاه هوایی نواتیم گفت: «آموزش در حریم هوایی رومانی، فرصتی برای به چالش کشیدن، بهبود و قدرتمند کردن خود در فراتر از مرزهای اسرائیل است».

 رزمایش نیروی هوایی رژیم‌صهیونیستی در ارتفاع پایین

این مقام نظامی رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «این رزمایشی مهم و قابل توجه برای مجموعه ترابری سنگین و نیروهای هوایی اسرائیل در راستای تقویت قابلیت عملیاتی و توانایی‌های ارتش و پرسنل آن است».

از سوی دیگر «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که نظامیانی از ارتش تل‌آویو، برای اولین بار در رزمایش‌های نظامی بین‌المللی «شیر آفریقایی ۲۰۲۲» در مغرب شرکت کرده اند.

 ادرعی گفته است که رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دفتر سیاسیون و نظامیان وزارت جنگ تل‌آویو که به عنوان وابسته نظامی در مغرب کار می‌کند، به همراه نظامیانی از ارتش صهیونیستی [برای مشاهده مانورها] در این رزمایش شرکت کرده‌اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در حالی در این رزمایش نظامی شرکت کردند که طی توافقنامه‌هایی به دنبال فروش تسلیحات به دولت مغرب هستند. روزنامه اقتصادی «گلوبس» نیز هفته گذشته به نقل از منابع تل‌آویو در گزارشی اعلام کرد که مغرب و کشورهای حوزه خلیج‌فارس، درخواست خرید سامانه‌های جنگی و دفاعی از تل‌آویو را مطرح کرده‌اند.