بی‌اعتمادی آمریکایی‌ها به کشورشان رکورد زد

نظرسنجی دانشگاه «مانموث» در آمریکا نشان می‌دهد که ۸۸ درصد آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که کشورشان به سمت مسیر نادرستی در حال حرکت است.

 

به نوشته وبگاه «هیل»، طبق نظرسنجی این موسسه معتبر آمریکایی که روز سه شنبه منتشر شد، تقریبا ۹ نفر از هر ۱۰ آمریکایی اعتقاد دارند که کشورشان در مسیر نادرستی قرار دارد.

طبق نتیجه این نظرسنجی، تنها ۱۰ درصد از آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که کشورشان در مسیر درستی قرار دارد. از سال ۲۰۱۳ که دانشگاه مانموث شروع به انجام نظرسنجی کرده است، این میزان باور به مسیر نادرست آمریکا، «بی‌سابقه» بوده است.

بنا بر گزارش وبگاه هیل، در قیلس با نظرسنجی قبلی این دانشگاه که در ماه می انجام شد، ۹ درصد به تعداد آمریکایی‌هایی که باور دارند کشورشان در مسیر نادرستی قرار دارد، افزوده شده است.

تنها ۶ درصد از جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده در این نظرسنجی جدید اعلام کردند که کشورشان در مسیر درستی قرار دارد و ۱۸ درصد از دموکرات‌ها هم هم نظر را اعلام کردند.

باور ۹۲ درصد از جمهوری‌خواهان، ۹۱ درصد از احزاب مستقل و ۸۰ درصد از دموکرات‌ها اعلام کردند که آمریکا در مسیر اشتباهی قرار گرفته است.

دانشگاه مانموث نظرسنجی تازه خود را قبل و بعد از اعلام رای دیوان عالی آمریکا مبنی بر اعلام مخالفت با سقط جنین انجام داد. قبل از اعلام این رای، کمتر از یک درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی سقط جنین را موضوع مهم و اولویت دار خود گفته بودند اما بعد از صدور رای دیوان عالی، این رقم به ۵ درصد افزایش یافت.

نزدیک به نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی جدید، تورم و افزایش بهای بنزین را بزرگ‌ترین نگزانی خودشان اعلام کردند.

بی‌اعتمادی آمریکایی‌ها به کشورشان رکورد زد

«پاتریک مورای» مدیر موسسه نظرسنجی دانشگاه مانموث معتقد است: «وضعیت اقتصاد آمریکایی‌ها را در خلق و خوی ناخوشایند قرار داده است. آنها از واشنگتن راضی نیستند».

در بخش دیگری از این نظرسنجی از شرکت‌کنندگان درباره انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا سوال شده است. ۳۸ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که آنها خواهان تسلط دموکرات‌ها بر کنگره (مجالس نمایندگان و سنا) هستند و ۳۶ درصد هم گفتند که می‌خواهند جمهوری‌خواهان بر قوه قانونگذاری آمریکا مسلط شوند.

نظرسنجی دانشگاه مانموث از ۲۳ تا ۲۷ ژوئن (دوم تا ششم تیرماه) از مجموع ۹۷۸ بزرگسال آمریکایی گرفته شده است.