لاپید: به سوالات فرانسه درباره وضعیت فلسطین پاسخ نمی‌دهیم

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی روز گذشته (سه‌شنبه) طی نشستی مطبوعاتی در پاریس، با «امانوئل ماکرون » رئیس‌جمهور فرانسه درباره سیاست تل‌آویو در قبال فلسطین اظهار نظر کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، نخست‌وزیر موقت تل‌آویو در این نشست خبری تصریح کرده که دیدار و گفت‌وگو با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را بعید نمی‌داند اما او تاکید دارد که هم‌اکنون چنین نشستی با عباس برای او مطرح نیست.

لاپید در پاسخ به خبرنگاران درباره درخواست ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای ازسرگیری مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان، اظهار داشت که تلاش برای پیشبرد امور کابینه فعلی و محدودیت‌های موجود در موضوع فلسطین ثابت است؛ فرانسوی‌ها از ما سوالاتی قانونی در این خصوص دارند، اما آن‌ها می‌دانند که این کابینه نمی‌تواند همه موارد و مسائل را انجام دهد.

از سوی دیگر، یک منبع سیاسی به شبکه۱۳ رژیم صهیونیستی تاکید کرده است که موضوع ابتکارات حُسن نیت تل‌آویو در قبال فلسطینی‌ها، پیش از سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی به دقت در حال بررسی است.

به گزارش پایگاه اینترنتی «والا»، لاپید دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد احتمال دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است: من [این‌گونه] جلسات را صرفاً برای دیدار برگزار نمی‌کنم؛ بلکه باید نتایج مثبتی برای اسرائیل داشته باشد. فعلاً این موضوع در دستور کار نیست؛ اما من آن را بعید نمی‌دانم».

لاپید: به سوالات فرانسه درباره وضعیت فلسطین پاسخ نمی‌دهیم

نخست‌وزیر موقت تل‌آویو در ادامه اذعان کرده است که او و رئیس‌جمهور فرانسه در جریان دیدارشان درباره موضوع فلسطین صحبت کرده‌اند، اما موضوع اصلی گفت‌وگوهایشان نبوده است. وی تاکید کرده که انتظار نمی‌رود تا قبل از انتخابات کنست پیشرفتی در موضوع فلسطین حاصل شود.

لاپید روز گذشته (سه‌شنبه) در اولین سفر سیاسی خود از زمان تصدی جایگاه فعلی خود به فرانسه رفت و در جریان آن با رئیس‌جمهور فرانسه در مورد موضوعاتی از جمله پرونده هسته‌ای ایران و اختلافات مرزی با لبنان گفت‌وگو کرد.