درخواست جدید تل‌آویو از عربستان

«عیساوی فریج» وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درخواستی رسمی را برای اجازه پرواز مستقیم بین تل‌آویو -مکه به مقامات عربستان سعودی ارسال کرده است.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» و نقل از منابع خبری عبری‌زبان، وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی اذعان کرده است که «من این موضوع را با عربستان در میان گذاشتم و امیدوارم این روز به زودی فرا برسد».

این درخواست رسمی در حالی از سوی رژیم صهیونیستی به مقامات سعودی ارسال شده که عربستان، پیش از این نیز پذیرای حجاج ساکن سرزمین‌های اشغالی بوده است؛ اما این مسافران باید از طریق کشورهای ثالث وارد عربستان می‌شدند.

فریج در این باره اذعان می‌کند: «هزینه این تردد (سفر از طریق کشورهای ثالث) ممکن است به ۱۱۵۰۰ دلار برای یک سفر یک هفته‌ای برسد، در حالی که زائران کشورهای عربی حدود نیمی از این مبلغ را پرداخت می‌کنند».

درخواست جدید تل‌آویو از عربستان

این در حالی است که عربستان سعودی، پس از روند عادی‌سازی روابط عربی با رژیم صهیونیستی [توسط امارات و بحرین در سال ۲۰۲۰] به هواپیماهای اسرائیلی اجازه عبور از حریم هوایی این کشور را داده بود. امری که هم‌اکنون منجر به افزایش سفرهای هوایی تجار صهیونیست با هواپیماهای شخصی، به ریاض و جده شده است.