بایدن با کیف پر از پول به رام‌الله می‌آید؟

شبکه صهیونیستی «کان» ادعا کرد، آمریکایی‌ها قصد دارند در سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور به رام‌الله ۲۰۰ میلیون دلار به تشکیلات خودگردان فلسطین بدهند.

در ادامه این گزارش ادعا شده، رژیم اسرائیل قصد اعلام تسهیلات اقتصادی و عمرانی کوچک برای تشکیلات خودگردان در هفته آینده را دارد.

در همین رابطه، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی، دیروز (جمعه)، با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای ضمن تأیید این خبر، اعلام کرد که دو طرف درباره تداوم همکاری‌های امنیتی و لزوم برقراری «آرامش» در اراضی اشغالی گفت‌وگو کرده‌اند.

همزمان با این گزارش، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی نیز با محمود عباس تلفنی گفت‌وگو کرده و عید قربان را به او تبریک گفته است.

این اولین تماس نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پنج سال گذشته است.

 بایدن با کیف پر از پول به رام‌الله می‌آید؟

همچنین، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا با محمود عباس در رام‌الله دیدار کرد.بر اساس گزارش «رأی الیوم»، عباس در این دیدار که چند روز پیش از سفر «جو بایدن» به منطقه برگزار شد بر اهمیت ایجاد افق سیاسی و احترام به توافق‌های امضا شده و نیز توقف اقداماتی که منجر به متشنج شدن اوضاع می‌شود، تأکید کرد.

چندی پیش، یک روزنامه سعودی نوشت، رئیس تشکیلات خودگردان از اقدام طرف‌های مربوطه برای آغاز روند سیاسی ناامید شده و در اندیشه اتخاذ تصمیم‌های سرنوشت‌ساز از جمله لغو شناسایی رژیم اسرائیل است.

رئیس‌جمهور ایالات متحده برنامه‌های سفر خود به سرزمین‌های اشغالی را تعیین کرده؛ اگرچه این دهمین سفر وی به تل‌آویو و کرانه باختری است، اما شامل دیدارهای زیادی خواهد بود و این، در نوع خود بی‌سابقه است.