بایدن به فلسطینی‌ها پول می‌دهد

سایت آمریکایی اکسیوس به نقل از پنج مسئول اسرائیلی اعلام کرد، دولت جو بایدن ، رئیس جمهوری آمریکا از عربستان ، امارات و قطر خواسته است تا همزمان با کمک‌های ایالات متحده به بیمارستان‌ها کمک کنند.

پیش بینی می‌شود جو بایدن طی سفرش از یکی از این بیمارستان‌ها بازدید کند.

دولت امارات پیشتر اعلام کرده بود که به ارزش ۲۵ میلیون دولار به بیمارستان‌ "المقاصد" کمک می‌کند و عربستان و قطر هیچ پاسخ مشخصی به دولت بایدن نداده‌اند.

مسئولان اسرائیلی اعلام کردند، دولت جو بایدن از اسرائیل نیز خواسته به بیمارستان‌های قدس کمک مالی کند اما اسرائیل واکنشی به این درخواست ارائه نداده‌ است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا کمک ۲۵ میلیون دلاری به بیمارستان‌های قدس شرقی را در سپتامبر ۲۰۱۸ قطع کرد؛ این امر نخستین اقدام برای قطع کمک‌ها همزمان با توقف مذاکرات تشکیلات خودگردان فلسطین با دولت ترامپ پس از تصمیم وی در خصوص به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان "پایتخت ابدی اسرائیل" بود.

پیشتر منابع عبری زبان اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد طی سفرش به کرانه باختری ۲۰۰ میلیون دلار به تشکیلات خودگردان فلسطین کمک کند.

بایدن به فلسطینی‌ها پول می‌دهد

قرار است بایدن ۱۳ ژوئیه به تل آویو و کرانه باختری سفر کند.

همزمان با نزدیک شدن موعد سفر احتمالی رئیس جمهوری آمریکا به منطقه، بنی گانتس، وزیر جنگ دولت رژیم صهیونیستی شامگاه پنج‌شنبه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در رام ‌الله دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار در راستای مقدمه چینی برای سفر بایدن انجام شد.